clanky ve Zpravodaji a dalsi veci

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Mon Apr 21 12:41:47 CEST 1997

Vazeni kolegove,

po kratsi dovolene jsem se opet podival na list csTeX a zjistil, ze se
zde objevilo me jmeno v souvislosti se clanky do Zpravodaje.

Zatim jsem se drzel zasady, ze nevystavuji na sve www strance clanky
drive, nez vyjdou ve Zpravodaji a nedostanou se v casopise do rukou
ctenaru.  Tuto zasadu jsem neopustil ani pro clanek "Proc nerad pouzivam
LaTeX". Proto clanek na me www strance nenajdete, ackoli jsem jej do redakce
Zpravodaje poslal uz pred pul rokem. Zverejnim jej az po vydani clanku v
casopise.

Clanek polemizuje o smyslu LaTeXu a pry se na toto tema rozpoutala
jista diskuse ve vyboru CSTUGu pred uzavrenim cisla 4/96. Ja jsem tam
nebyl, takze s podrobnostmi nemohu slouzit. Pravda ale je, ze pan Wagner
me informoval o rozhodnuti vyboru presunout clanek do 1/97, protoze
v puvodnim cisle nezbylo misto. Toto povazuji za korektni jednani a nic
proti tomu nemam. Trosicku me pouze mrzelo, ze nebylo v cisle 4/96
zmineno, diky komu existuje zvukovy zaznam Knutha a tedy komu vdecime za
to, ze jsme prepis jeho prednasky v casopise nasli.

Pak jsem zverejnil svou knihu "TeXbook naruby" (coz podle reakci
nekteri lide rovnez nesli s nevoli) a nedilnou soucasti teto knihy
povazuji clanek "Jak jsem delal knihu klikaci". Poprosil jsem redakci, aby
tento clanek publikovala ve Zpravodaji, ackoli jsem jej jiz s knihou
zverejnil.  Kdybych mel totiz cekat, az clanek v casopise fyzicky vyjde,
knihy "TeXbook naruby" byste se dodnes nedockali. Proto jsem prosil o
vyjimku. Jen tak pro zajimavost: v prvnim tydnu si knihu "TeXbook naruby"
zkopirovalo z naseho serveru kolem 200 ruznych uzivatelu. Takovy zajem o
tento text jsem necekal ani v nejdivocejsich snech.

Pocital jsem i s tim, ze redakce rozhodne, ze muj clanek
"Jak jsem delal knihu klikaci" nezaradi proto, ze jsem nedodrzel pravidlo
o publikovani clanku, ktery predtim nebyl nijak zverejnen. Take jsem byl
za to predsedou CSTUGu durazne pokaran. Proto jsem pozadal, aby pri
nezverejneni tohoto clanku byl stazen ze Zpravodaje i clanek o LaTeXu.
Nakonec, jak jste si sami mohli precist, redakce rozhodla, ze publikuje
clanky oba.

Jeste k CS fontum. Nepovazuji umisteni carky nad e za chybu. Uz jednou
jsem zde napsal, ze umisteni carky nad e muze byt veci osobniho vkusu. Ja
sam nemam pocit, ze bych na tom musel neco opravovat. Pokud se od vice
lidi dozvim, ze jim carka nad e v CS fontech nevyhovuje, zacnu se tim
vazneji zabyvat. Ale jeden ne zcela odborny nazor (byd predsedy CSTUGu)
me ke korekcim nedonuti.

Petr Olsak