Latex: Sirky car v tabular

Rybicka Jiri RYBICKA at pef.vszbr.cz
Tue Apr 8 16:12:51 CEST 1997

Dobry den,

jiz nekolikrat v posledni dobe probehl na konferenci dotaz na ruznou
sirku car v prostredi tabular. Tento problem jsem take resil a rikal
jsem si, ze to prece nemuze byt tak slozite, nebot vodorovne a svisle
cary lze snadno vytvorit s jakoukoliv sirkou. Po nahlednuti do
LATEX.TEX jsem zjistil, ze vsechna makra pouzivaji \hrule (\vrule),
pouze staci pridat vhodny parametr a cara je pozadovane tloustky.
Napadlo mne taky (stejne jako kol. Strejce), ze bych mohl pouzit
\doublerulesep=0pt, ale tento mechanismus se mi zdal ponekud
tezkopadny. Proto jsem mirne rozsiril definice car v tabulce a udelal
kratky styl, umoznujici vlozit kamkoliv jakkoliv tlustou vodorovnou
nebo svislou caru. Nevim, do jake miry je tento styl robustni a
vyhovujici i v 2e, budu vsak velmi rad, pokud jej pripadni zajemci
otestuji a opripominkuji.

Styl je k dispozici na vyzadani u mne (rybicka at pok0.vszbr.cz).

Jiri Rybicka.