vertikalni mezery v prostredi equation

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Tue Sep 17 13:04:26 CEST 1996

Jiri Hospodka pise:

>Dobry den,
>nemohu nikde najit, jak zmenit vertikalni mezery v prostredi equation
>v LaTeXu (mezery pod a nad rovnici). Muze mi nekdo poradit?

Takto (cisla jsem si vymyslel):

\abovedisplayskip 20pt plus 5pt minus 3pt
\belowdisplayskip 20pt plus 5pt minus 3pt

>Nevi nekdo z hlavy kde (jak) zmenit popis obrazku z "Obrazek cislo:"
>na "Obrazek cislo", tedy bez dvojtecky? Nemohu najit kde se tam bere
>(\thefigure je definovano jako \thechapter.\@arabic\c at figure) ??

Nastavuje se to ve standardnim stylu dokumentu, napr. v BOOK.STY
naleznete definici:

\long\def\@makecaption#1#2{%
   \vskip 10\p@
   \setbox\@tempboxa\hbox{#1: #2}%
   \ifdim \wd\@tempboxa >\hsize
       #1: #2\par
     \else
       \hbox to\hsize{\hfil\box\@tempboxa\hfil}%
   \fi}

Zde ty dvojtecky vidite. Zkopirujte ji do sveho dokumentu a dvojtecky
tam vyhodte. Nezapomente vymezit lokalni platnost a obklopit definici
prikazy \makeatletter a \makeatother. Bude to tedy vypadat takto:

   Cast dokumentu, kde se jeste dvojtecky zobrazuji.

\begingroup

\makeatletter
...(sem zkopirovat blok s definici, dvojtecky vyhodit)
\makeatother

  Zde zacina cast dokumentu, kde jsou dvojtecky vynechane

\begin{figure}
\vspace{20mm}
\caption{Popis obrazku, ktery bude mit cislo bez dvojtecky}
\end{figure}

\endgroup

  Odtud dale se zase dvojtecky navrati.

S pozdravem
Antonin Strejc

J  Ing. Antonin Strejc    (strejc at vc.cvut.cz)   Phone: +42-2-24352938
L  Czech Technical University in Prague              Computing Centre
L  Czech Republic                            Zikova 4, 166 35 Praha 6