Zadost o pomoc

Mgr. Vladimir Kralik vlk at viktoria.drp.fmph.uniba.sk
Tue Sep 17 02:22:24 CEST 1996

> [...]
>Sender: cs.felk.cvut.cz!viktoria!cs.felk.cvut.cz!owner-csTeX at viktoria
>Date: Thu, 12 Sep 1996 10:49:49 +0200
>From: Zdenek Kozisek <cs.felk.cvut.cz!viktoria!fzu.cz!kozisek at viktoria>
>To: cs.felk.cvut.cz!viktoria!cs.felk.cvut.cz!cstex at viktoria
>Subject: Zadost o pomoc
>

>Vazeni TeXperti,
>
>obracim se na Vas s zadosti o pomoc. Nedavno jsem instaloval LaTeX2e
>( Berryho instalace ) na pracovni stanici s operacnim systemem UNIX (AIX).
>To jsem nejak zvladnul. Bohuzel kolegove chteji pripravovat dokumenty
>v cestine a take v nemcine. To je nad me sily.

Ak uz mate v AIXe narodnu podporu (National Language Support - NLS) malo by
postacovat nastavit systemove premenne LC_COLLATE, LC_CTYPE, LC_MESSAGES,
LC_MONETARY, LC_NUMERIC, LC_TIME, prip. LANG alebo LC_ALL.
NLS v AIX 4.1 je uz zabudovana podpora pre vychodoeuropske jazyky
ISO8859-[1-9] ( aspon v nasej instalacii ),
len ju treba nainstalovat. Pokial viem AIX 3.2 este tato
podpora nie je, ale da sa nejako zohnat, pripadne vytvorit a zohnat fonty.

Ide o to, co vsetko z narodnej podpory potrebujete :
Zobrazovanie - pouziavane fonty
Klavesnica - chkbd
Triedenie - LC_COLLATE
Typy znakov, korespondujuce velke a male pismena - LC_CTYPE
Spravy systemu - LC_MESSAGES
Zobrazenie penazi - LC_MONETARY
Zobrazenie cisel ( desatinna ciarka ) - LC_NUMERIC
Zobrazenie datumu a casu  - LC_TIME

Presny postup Vam najdete v dokumentacii (System Management Guide : Operating
System and Devices kap 11), ja sam som to zatial nerobil, takze prakticke
skusenosti s tym nemam.  V smite je to menu :
System Environments-Manage Language Environment

Tiez by mohli byt pre Vas zaujimave prikazy localdef,iconv,locale,chlang,chkbd.

Pokial Vam postacuje pristup z DOS (Window$) cez emulator terminalu, moje
skusenosti su take, ze postacuje aby mal dany emulator moznost pouzivat 8
bitove znaky a nejaky program realizujuci narodnu podporu ( obrazovka a
klavesnica ). U nas vo firme pouzivaju NET-TERM (aj pre Window$), ktory priamo
podporuje viacero kodovani, AIX nerobi ziadne problemy co sa tyka
zobrazovania a pouzitej klavesnice v emulatore.

> 1.) Jak pocestit editory vi a emacs ( xemacs ) abych mohl pripravit
>     dokumenty na pracovni stanici.
S EMACSom nepracujem, co sa tyka vi, neviem co by ste chceli nastavovat. Ja
osobne pouzivam na nastavenie subor ~/.exrc, kde sa pisu vsetky nastavenia.
Lenze nic z toho co tam mam nastavene priamo nesuvisi s narodnou podporou.
V AIXe nie je dokonca ani potrebne nastavit LANG, pretoze vi zobrazuje aj hornu
polovicu znakov. V SCO vsak uz tato premenna nastavena byt musi.

> 2.) Jak pocestit vyseuvedenou instalaci TeXu.
Ja som pouzil instalaciu z archivu ftp.muni.cz, cstex96 pre UNIX. Na SCO 5 mi
to preslo bez vacsich problemov.

vlk at viktoria.drp.fmph.uniba.sk