Dvouradkove nadpisy

Hans Ginzel hans at mail.kolej.mff.cuni.cz
Thu Sep 12 12:09:07 CEST 1996

On Thu, 5 Sep 1996, arnost wrote:

> no ja bych jeste nastavil \parfillskip na nulu (jen tak pro zichr,)
>
> arnost

No to uz neni potreba, protoze \parfillskip=0pt plus 1fil, tedy se
pribije vyplni 1fill v \rightskip a \leftskip (pokud nebyl zmenen).

Jak se pise v TeXBooku (viz kapitola 14 \raggedright, cviceni 14.34
\raggedcenter), neni vhodne dat TeXu takovou vyplnovaci moznost,
protoze asi chcete, aby byly vsechny radky skoro stejne dlouhe.
Reseni je:
  \def\raggedcenter{\leftskip 0pt plus 4em \rightskip=\leftskip
     \parfillskip 0pt \spaceskip.3333em \xspaceskip.5em
     \hyphenpenalty 9999 \exhyphenpenalty 9999}
  \def\Nadpis#1{\vbox{\raggecenter#1\par} ... }

Pokud nemaji byt nadpisy od kraje az ke kraji, bylo by vhodne volit
\leftskip nenulovy. Mne se osvedcilo \leftskip.12\hsize plus 4em .
Nebo \leftskip.16\hsize plus 3em minus 1em \linepenalty 50 , mozna jeste
vetsi \linepenalty, coz rika asi tohle: "Udelej nadpis na vice radku
trochu od kraje, ale dal bych prednost mene radkum."

                                           Hans GINZEL
Hans at mail.kolej.mff.cuni.cz