databaza

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Fri Sep 27 12:12:28 CEST 1996

Dobry den Texisti,

dakujem vsetkym za zaujem vyskusat moj editor (je to vlastne integrovane
prostredie, cize da sa tam aj prekladat, preview, pisat na tlac.....).
Akoze to je robene na Latex (mam na mysli formuly) ostatnym uzivatelom moze
dost dlho trvat, kym naplnia databazu s vlastnymi formulami. Mne to pred 4
rokmi trvalo takmer tri cele dni (kym som dal dokopy, ze co vlastne tam chcem
dat a napisat to). Ani teraz to este nemam celkom dobre. Takze Vam (ktori ste
sa na to pytali) mozem povedat, ze sa pokusim doprogramovat nastroje na rychle
naplnenie databazy. Najvacsi vyznam ma dat tam co najdlhsie slova, lebo na
nich usetrime najviac. No ale tam mozeme dat hocico, nie len slova. Vseliake
texove, latexove vymozenosti, dolezite je len prve pismeno (napr:
s_{N-1}\over\kappa   ,   potom po napisani s_ uz sa nam to objavi pod F1, a po
hociktorom dalsom znaku mozme stlacit F1 a zbytok sa nam dopise). Funguje to
na \, medzeru a ~    (zatial), to znamena, ze ked piseme \fancyheadings a v
databaze mame fancyheadings, tak napr: po napisani \fan to uz mozeme mat nad
kurzorom pod F1.

Jeden kluc chcem urobit taky, aby skakal na dalsi taky vyraz, ktory este nie je
v databaze a zaroven to vysvieti a bude sa pytat, ci pridat. Takto si
natiahneme volajaky text a za par minut to mozeme prejst.

Druhy kluc bude jednoduchsi. Po jeho stlaceni prida vyraz do databazy.
Samozrejme bude kontrolovat, ci tam uz je atd.

Termin tazko povedat. Moze to byt tak za tri dni, ale aj viac. Zatial to nedam
niekde na server. Tym ktori sa ozvu, velmi rad poslem.

PS: toto mi funguje len dva dni. Dal som Vam vediet, lebo sa mi to zdalo
zaujimave. Velmi dobre to ocenuju kolegovia, ktori pisu pomaly. Tym by to malo
najviac urychlit pisanie (a lenivym,  ako som ja, spohodlnit).

Zdravi
                  Ladislav Bitto
                  Geofyzik lny £stav SAV
                  842 28 Bratislava