PS vystup

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Mon Oct 14 13:29:04 CEST 1996

Pavel Pinkas pise:

>Nevim presne, co myslite pod  pojmem  "vystaveni  na  Internetu".
>Kazdopadne,  kdysi jsem se setkal s konvertorem latex2html...
>...ale pozaduje zaroven nainstalovat i PBM a PERL. Ale  ukazky
>vypadaly moc pekne.

Prestoze si myslim, ze puvodni dotaz smeroval trosku jinam, musim
zareagovat na posledni citovanou vetu ohledne krasy html.

Vyzkousel jsem latex2html pro prevod asi stostrankoveho casopisu Acta
Polytechnica do html. Jedna se o casopis CVUT v Praze, obsahujici
vedecke prispevky, kde se to matematikou a obrazky jen hemzi. Moje
zklamani bylo prave z toho, ze "ukazky vypadaly moc nepekne".

Nejhorsi vec je podle mne rozdilnost znaku sazenych v textovem a
matematickem rezimu. Diky tomu, ze v textovem rezimu browser dosazuje
svoje fonty, zatimco v mat. rezimu zobrazuje TeXovske fonty jako
obrazky (bitmapy), je casto nemozne rozeznat, ze dve dost ruzna
"provedeni" tehoz znaku maji predstavovat napriklad tyz symbol.

Informacni hodnota vedeckeho clanku prevedeneho z TeXu do html se tim
podstatne redukuje a uz vubec si nedovedu predstavit, ze by nekdo
takovy html dokument mel pouzit k serioznimu studiu (maximalne tak
k poznani, ze se NEKDO NEKDE NEJAKYM problemem zabyva).

S pozdravem
Antonin Strejc

J  Ing. Antonin Strejc    (strejc at vc.cvut.cz)   Phone: +42-2-24352938
L  Czech Technical University in Prague              Computing Centre
L  Czech Republic                            Zikova 4, 166 35 Praha 6