mala pomocka pri obrovskych zoznamoch

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Fri Oct 25 11:17:48 CEST 1996

Dobry den Texisti,

tusim uz tu na konferencii boli otazky tykajuce sa databazy a Texu. Aj ja som
dostal ulohu, aby som nieco vymyslel na to obrovske mnozstvo adries, rovnic,
clankov, knih, vizitiek..... Proste mame obrovsku databazu niecoho a chceme z
nej iba to, hento, odtial-potial, to hento.....

Takze vyrobil som programecek s ktorym sa to da jednoducho, neobmedzene a
rychlo urobit. Jednotlive polozky mozu byt lubovolne velke. Polozky mozeme
vytahovat v lubovolnom poradi (aj opakovane) jednotlivo alebo "kolektivne"
(napr: 111-233). Na mojom harddisku dokaze (lebo v programe je obrosky buffer
na citanie a nasledny zapis do druheho suboru) z 350Kb suboru, ktory ma 2110
poloziek vyrobit 450Kb vyber vsetkych poloziek za 0.5s. A to je myslim poriadne
rychle, takze nebol by problem ani s 20 000.

Dame mu jeden subor, kde na
                    1. riadok napiseme, ze co ma dat pred kazdu polozku
                    2. riadok napiseme, ze co ma dat za kazdu polozku
                 3.-n. riadok napiseme cisla poloziek (na kazdy riadok jedno
                       cislo alebo od-do

Samotny databazovy subor ma jednoduchu strukturu.

     1. riadok  napr:   1 3 (1. cislo je cislo polozky a druhe pocet riadkov)
  2.-4. riadok  samotna polozka
     5. riadok  napr:   2 11
 6.-16. riadok  samotna polozka
               .
               .
               a takto donekonecna.

Pre predstavu napr: mame ulozenych okolo 10000 adries a chceme z nich 15 uplne
chaoticky vypisat. V spolupraci s Texom a tohto programku je to otazka 3-4
sekund. Pricom ich mozem za dalsiu sekundu vypisat trebars uplne inac.

Programek dokaze databazu precislovat a su tam vseliake hlasky pre pripad chyb.
Kolegyne sa s tym naucili robit za 5 minut.

Ak by mal niekto zaujem, mozem poskytnut vykonny modul a aj samotny zdrojovy
kod programku (Turbopascal). Potom napisem par riadkovy manualcek, ze ako nato.

Zdravi
                       Ladislav Bitto
                       Geofyzikalny ustav SAV
                       842 28 Bratislava            e-mail: geoflabi at savba.sk