Opravy instalace CSTeX 96

Hans GINZEL Hans at mail.kolej.mff.cuni.cz
Fri Nov 8 22:46:29 CET 1996

Jan Valdman wrote:

> Me problemy:
> v texmexu jsem nastavil cesty na extendry, tex a formaty, ale:
> - tex nenajde stylove soubory, neumin nijak nastavit cestu do texinput
Me se osvedcilo nastavit si promennou EMTeXDir jiz v autoexecu globalne
pro cele Wokna.
Ostatni promenne nejsou jiz tak nutne protoze:
nespecifikujeme-li TeXInput, hleda TeX v %EMTeXDir%\TeXInput a o jednu
adresarovou uroven hloubeji,
      -//-        (B)TeXFmts,  -//-      %EMTeXDir%\(B)TeXFmts atd.

> - dwiwin nenachazi fonty, i kdyz jsem v texmexu nastavil cesty do
>   emtex\fonts.
To je potreba nastavit v DviWinu -- napr.
Options/FontDirectory = g:\emtex\fonts\pixel.lj\dpi$r
> Neumim take nastavit ostatni parametry pro dviwin
>   zrejme potrebne (nejakou obdobu cnf souboru)

Ono se toho zas tak moc nastavit neda -- pouze to co najdete v
menu/options.
Doprucuji:
Log viewer (browser) = notepad
Paper layout         = A4
Color interpolation  = 33
Pokud mate 24-jehlickovou tiskarnu, je treba take nastavit
Custom resolutions na 180 dpi.

Velmi prijemna vec je Inverse search. DoubleKliknete-li v DviWinu na
nejakem miste v textu,
otevre se editor se zdrojovym textem priblizne v miste odpovidajicimu
onomu mistu v dvicku.
Vice viz DviWin.hlp, (DviWin)Demo.TeX.

> budu rad i za maly tip.
>
> s pozdravem
> Jan Valdman

Dale bych doprucit dalsi velmi dobry editor pro Windows: TextPad 2.1.
Umi:
     Spoustet externi kompilatory (napr. TeX) a dalsi aplikace.
     Pokud je otevren Log soubor, pozna ze ho jina aplikace zmenila.
     Vyhledavat slozite regularni vyrazy.
     Klavesova Makra.
     Drag & drop.
     Ukladat workspace.
     Oznacovat radky a skakat po znackach.
     Sloupcove bloky (i transponovat).
     Hledat souhlasne zavorky. :))
     Porovnavat soubory.
     Checkovat spelling.
     Rozdelit okno na dva dily.
     Ability to display spaces and tabs
     Block columns
     An unlimited undo or redo function
     Automatic alignment of text, even indented text
     Word wrap functions
     Many configurable options like tabs, fonts, and default file
extension
     Up to 16 recently edited files on the File menu.
A dale lze nastavit spousty dalsich options, ma velmi prijemne chovani.
Existuje samozrejme take 32-bitova verze.
Neumi:    Syntax highlighting.
Nevyhody: Shareware.
Vice viz http://www.textpad.com/

--
        _
  ,~|  |/                    /~~~,                   ,
  Hans GINZEL                  /|   Room: B509
  Faculty of Mathematics      / /   Kolej 17. listopadu
    and Physics               ~~    Pa'tkova 3
  Charles University Prague         182 00 Praha 8
  E-mail: Hans at kolej.mff.cuni.cz    Tel.: ++42+2+8551040-49/761

 Dekuji Zdenku Wagnerovi za inspiraci.