TeX pod OS/2 ???

Michal Kubecek kubecek at karlin.mff.cuni.cz
Fri May 3 08:10:31 CEST 1996

> Dobry den,
> mel bych jeden dotaz a prosbu.
> Mam na pocitaci operacni system OS/2 a zajimalo by mne,
> zda-li by nekdo nevedel o TeXu prave k tomuto operacnimu
> systemu. Popr. kde by se dal stahnout.
> Dekuji,
>                         Michal R.

  Jeden z nejrozsirenejsich omylu (zvlaste v nasich krajich)
spociva v predstave, ze emTeX je implementace TeXu pro DOS.
Ve skutecnosti je to implementace pro OS/2, ktera z dobre
vule autora beha (za pomoci extenderu) i v DOSu. Takze si
stahnete emTeX (ftp://ftp.muni.cz/pub/tex/CTAN/systems/os2/emtex)
a pocesteni (CS-fonty, TCP tabulky, deleni slov atd.) udelejte stejne
jako v DOSu. Nebo (jednoduseji) by mel jit pouzit rovnou CSTeX 9#
(# = 5,6) - alespon nevidim duvod proc ne. Naopak, v OS/2 muzete
vyuzivat i neco navic, treba DVIPM. Jedine problemy jsou cestina
pro obrazovku a klavesnici v editoru, ale to se proste udela tak,
jak je v OS/2 zvykem.

                                                  Michal Kubecek

P.S. na ftp.muni.cz je /pub/tex/CTAN/systems/os2/emtex ve skutecnosti
     jen link na /pub/tex/CTAN/systems/msdos/emtex.