k projektu knizky TeXbook naruby

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Fri May 31 11:13:14 CEST 1996

Mili pratele,

pred vice nez mesicem jsem upozornil na tomto listu, ze chystam napsat
knizku "TeXbook naruby" (TBN). Na Siti jsem vystavil prvnich 32 ukazkovych
stran. Behem 24 hodin od zverejneni bylo monitorovano na ftp archivu 100
pristupu na vystaveny soubor a pak sla frekvence prudce dolu. K dnesnimu
dni si soubor stahlo 148 ucastniku Internetu.

Dale mi zacaly prichazet elektronicke dopisy, ve kterych mi vesmes
pisatele vyjadruji podporu s projektem. Nektere dopisy byly velmi mile a
moc me potesily. Dekuji vam. Priznam se, ze se mi nestava casto, abych
dostaval mile dopisy -- mnohem casteji dostavam dopisy plne zloby, ze
treba neco nefunguje.

K dnesnimu dni prislo na tema TBN 15 elektronickych dopisu a  vsechny
"hlasuji" pro pokracovani v zapocatem dile.

Po prichodu techto milych dopisu jsem tedy pokracoval v praci na TBN a
k dnesnimu dni mam 100 stranek. Predpokladany rozsah je 400-500 stranek.
Pokud bude vysledek jednani s CSTUGem pozitivni (viz nize), mohl bych vec
dokoncit na podzim 1996.

Na shromazdeni CSTUGu jsem informoval o TBN plenum, ovsem bohuzel, z plena
nepadl v dobe me pritomnosti ani v prostoru diskuse zadny ohlas. Presneji
receno: diskuse byla nulova.

Doslechl jsem se az prostrednictvim neoficialnich tamtamu, ze pote, co
jsem odesel, na shromazdeni zaznela jakasi podpora k TBN. Z toho duvodu
jsem se sesel osobne s Jirim Veselym a jednal jsem o dalsim postupu.
Vysledkem je navrh textu smlouvy mezi autorem dila a CSTUGem, ktery jsem dnes
predlozil predsedovi CSTUGu Petru Sojkovi. Jak to dopadne se dozvime asi
az po vyborove schuzi, ktera se kona nekdy v cervnu.

Jeste jednou dekuji za vyslovenou podporu a TeXu zdar.

Petr Olsak