azbuka/italika

Miroslav Dont dont at math.feld.cvut.cz
Tue Mar 12 09:58:53 CET 1996

On Mon, 11 Mar 1996, Jiri Hospodka Ing. K331 wrote:

> Dobry den,
> vedel by nekdo, kde najit nejaky font azbuky v italice, tedy
> skloneny a jak se jmenuje? Potrebuji wncyr12 (velikost 12pt) a k nemu
> odpovidajici skloneny font. wncyr bude asi nekde na CTANu, ale u tho
> druheho nevim nazev a natoz kde to najit.
>
> dekuji za jakouli radu                      jiri hospodka
>
> PS.: Jedna se o psani citaci a nejakych nazvu, tedy nikoli o souvisly
> text.

Fonty wncyr atd. jsou soucasti AMS-fontu, italica je v nich take.
Lze je nalezt napr. na ftp.dante.de v adresari
tex-archive/fonts/ams/amsfonts a prislusnych podadresarich.
V podadresari plaintex je soubor cyracc.def obsahujici makra
pro psani azbuky (nehlede na nazev adresare, pracuji i pod
LaTeXem). V adresari .../ams lze dokonce dostat tary obsahujici
jiz hotove pk soubory. Je tam take podadresar obsahujici tfm
soubory (je uzitecne si je stahnout kdyz chcete pouzit automaticke
generovani pouzitych fontu). Pokud vim, wncyr12 neexistuje,
pouze wncyr10 a mensi - pouzijete ovsem wncyr10 at ...
Mohu dale upozornit, ze AMS-fonty (a tedy take wncyr...) jsou
soucasti distribuce CSTeXu96. Po rozbaleni (mluvim nyni o DOS
verzi) budou v adresari emtex\mfinput\cyrillic. Pokud se
tyce souboru cyracc.def, nevim, zda je soucasti teto distribuce
(nezjistoval jsem) ani nevim, zda je tam prislusna dokumentace
(urcite je ale na CTAN nekde v adresari .../ams). Jeste podotykam,
ze originalni adresa pro distribuci AMS-fontu atd. je
e-math.ams.org, se kterou je ale v posledni dobe pomerne tezke
navazat spojeni.
M. Dont