Barevny tisk na DeskJet 600

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at beba.cesnet.cz
Thu Jun 20 14:48:04 CEST 1996

On Tue, 18 Jun 1996, Petr Olsak wrote:

> Z Vaseho dotazu se dozvidam, ze sazba v TeXu na barevne tiskarny bez
> PostScriptu muze byt problematicka, zatimco z Wordu to jde. Z toho plyne
> dalsi argument zastancu Wordu: Nac kupovat drahy PostScript do barevne
> tiskarny, kdyz Word umi barevne tisknout? Bojim se, ze public domain
> ovladace dvi z TeXu budou v techto otazkach vzdy pozadu za vyvojem
> ovladacu barvy pro MS Win a jim podobne. Chtel bych se mylit, proto tez
> s napetim cekam na pripadnou odezvu na dotaz, ze ten ci onen PD ovladac
> dvi to dovede.

Jenze v TeXu si to mohu vytisknout pro korekturu na sve levne cerne
tiskarne. Neuvidim barvy, ale vse bude zalamano presne tak, jak to bude
finalne na barevne osvitce. Ve Wordu si zalamu text tak, aby to proslo na
me levne cerne tiskarne a upravim tak, aby to v ramci moznosti Wordu
vypadalo typograficky dobre. Kdyz zmenim tiskarnu na barvnou, zcela jiste
se mi vse prelame, takze vsechny korektury musim stejne delat na drahe
osvitce a spotrebovavat drahy film...

> [...]
> fialova na modrozelenem duhovem podklade (tuto kombinaci a ji podobne
> inspirovane ze strakatych magazinu Vam ovsem prilis nedoporucuji).
>
> Barevne obrazky importovane ve formatu .eps do vystupniho .ps prostrednictvim
> dvips zustavaji barevne, takze na barevne PostScriptove tiskarne nemate
> problemy. Zarazeni takoveho .eps je v TeXu jednoduche (napriklad pomoci
> standardniho makra epsf) a nastaveni rozmeru techto obrazku muze
> spolupracovat s Vasimi vlastnimi makry.
>
> Jsem zvedav, zda se nekdo ozve, ze ma zkusenosti s tiskem z dvi na barvu

Zde se priznam, ze tuto funkci jsem nikdy nepouzil, takze budu psat dost
akademicky s odkazem na dokumentaci, kterou si zajemce musi precist sam.
Vim bezpecne, ze nejnovejsi dvidot i dvihplj ma \special, ktery posle
svuj argument (lze jej zadat i hexadecimalne) do tiskarny bez jakekoliv
konverze. Staci tedy z manualu tiskarny vycist ridici sekvence na
prepinani barev a poslat je prislusnymi \special. Samozrejme je
vyhodnejsi napsat makra typu \red, ktera se expanduji na spravny
\special. Pro LaTeX2e nyni existuji baliky graphics a graphicx, ktere
jako option maji jmeno vystupniho driveru. Pokud se uvede dvips,
prekladaji se makra pri kresleni krivek a pro barvy na PS prikazy. Tusim,
ze dalsi option je em, kde leccos se preklada na \special{em:...}. Barvy
tam zrejme jeste implementovany nejsou, ale lze ocekavat, ze to nekdy
bude. Jde jen o to, kdy to nekdo bude potrebovat tak intenzivne, ze to
udela a da k dispozici.

                              Zdenek Wagner______/

Due to frequent problems with Windows NT Mail Server
I started to use new address: wagner at mbox.cesnet.cz

I will continue reading messages at wagner at icpf.cas.cz
if I ever receive them...