Bez deleni....

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Wed Jun 12 07:11:59 CEST 1996

On Wed, 12 Jun 1996, Michal Kocer <kocer at merlin.pap.univie.ac.at> wrote:

> Dobry den,
>
> potreboval bych, aby se mi na jedne strance nedelila slova.
> Ta stranka je psana v jinem jazyce (nemecky) a pro tento jazyk nemam
> deleni slov, a zel zrovna tento tento pouziva krkolomnedlouhaslova.
>
> Nevite, prosim, Jak Na To?
>
> 	Predem dekuji za odpoved.
> 					Michal K.

Nejsnazsi reseni je lokalne nastavit

\language=255 \tolerance=1000 \emergencystretch=3em
\hbadness=1000

To prvni prepina na tabulku deleni, ktera obvykle neni zavedena a tudiz
deleni slov se prestava hledat. To druhe a treti umoznuje natahnout mezery
mezi slovy ponekud vice, nez je obvykle, aby vubec slo sazet odstavce do
bloku s nedelenymi krkolomedlouhymislovy. To posledni potlacuje vystup
Undefull hbox do hodnoty badness 1000 na terminal. Toto hlaseni by bylo
pravdepodobne dost caste a v kvantu techto informaci by se mohla ztratit
informace dulezitejsi.

Lepsi reseni je zavest do TeXu tez tabulku nemeckych vzoru deleni
a prepinat mezi jednotlivymi jazyky. Pak se nebudou tvorit nehezky velke
mezery a vysledek bude podstatne lepsi.

Petr Olsak