CWEB a RCS

Ivan Simonik simonik at fme.vutbr.cz
Wed Jul 31 08:23:17 CEST 1996

Zdravim vsechny TeXisty,

kteri prave netravi letni chvile u vody apod. Mam malou otazecku.
Pri psani programu pouzivam RCS (Revision Control System), abych
udrzel prehled ve verzich zdrojoveho textu. Nyni, co se snazim
psat svoje programy ``kultivovane'' jsem pojal myslenku, ze RCS
log, ktery se zapisuje do zdrojaku, bych mohl pomoci nejakeho makra
``krasne'' vysadit na specialni (starred) sekci.

--- off topic begin ---
Pro ty, kteri neznaji RCS, kratke intro:
- do zdrojoveho textu se umisti smluvena znacka $Log$. Jakmile
  dokoncite novou verzi, provedete operaci zvanou check-in a
  RCS system ulozi zmeny oproti te predchozi do specialniho souboru.
  Takto se lze vracet k libovolne verzi, provadet ``branching'', atp.
  Soucasne se primo do zdrojaku zapisuje nekolik udaju (verze, datum,
  kdo to spachal, atp.)
--- off topic end ---

Problem je, ze RCS zapise do souboru tuto sekvenci:

Revision 1.3  1996/07/30 19:39:51  simonik
Nejnovejsi verze.

Chtel bych naucit TeX, aby na vyskyt slova Revision zacal pracovat
s timto slovem jako s identifikatorem makra. Vyzkousel jsem vselicos
(rict RCS, ze pred kazdym radkem ma dat '*' a potom jsem aktivoval
hvezdicku, provedl makro, deaktivoval,...), ale neprisel jsem na
lepsi reseni, nez ze rucne musim pred ``Revision'' dat '\'.

Tak se ptam Vas, zkuseni TeXiste. Lze makro pracujici vyse uvedenym
zpusobem vytvorit aniz bych musel rucne pripisovat '\'?
Pripojuji to ``nejlepsi'' na co mi sily staci.

                      Diky vsem (ze to docetli az sem)
                                     Ivan

PS: Pokud by Vas reseni melo zdrzet od dulezitejsi prace, zapomente na
    to.

% --------------------- Tady je inkriminovana sekce -----------------------
{
   \catcode`\$=14                      % aby tam nebyla oskliva hlavicka
   \def\Revision #1 #2 #3 #4 {%
      \vskip10pt\noindent{\bf Revision: #1 {\rm (#2)} ---}
      \hangindent=70pt\hangafter=1
   }

$Log: x.tex,v $                        % tady je hlavicka pro RCS
\Revision 1.3  1996/07/30 19:39:51  simonik
Nejnovejsi verze.

\Revision 1.2  1996/07/30 19:33:00  simonik
Tady je verze 1.2, ktera je hned druha za tou prvni. Tento komentar je
velmi stupidni, ovsem splni svuj ucel (ukaze, jak se to cele vysadi,
kdyz komentar bude delsi). Jeste budu psat jeden radek snad uz mame
dost materialu pro sazbu odstavce.

\Revision 1.1  1996/07/30 18:17:49  simonik
Initial revision

}
\bye