A4 -> A5

Michal Kubecek kubecek at karlin.mff.cuni.cz
Tue Jan 16 11:01:31 CET 1996

> Jednoduche pretoceni a umisteni dvou stranek na A4 umi i prohlizec E.M.
> Ovlada se to parametry v *.cnf (viz dvidrv.doc)
> (napr.
> /tr=1                          % landscape
> /cp=2                          % pocet stran A5 na list A4 je 2
> /ci=2                          % druhou stranu
> /cx145mm                     %  posuneme doprava 145
> %
> /t-5mm                          % vertikalni
> /l-5mm                          %  a horizontalni offset
>

> K preskladani stranek podle ruznych algoritmu (napr. vyse uvedeny) slouzi
> [...]

  To je ovsem pravda jen v pripade, ze pouzivate prohlizece ve verzi 1.4s
nebo starsi. Pocinaje verzi 1.5a (soucasna je 1.6e) se to dela jinak:

+width:210mm
+height:297mm
+transformation:1
+page-width:137mm
+page-height:210mm
+page-left-margin:20mm
+page-top-margin:23mm
+columns:2
+rows:1
+double-sided:short

to je nastaveni, pri kterem pouzivam \hsize=120mm \vsize=160mm. Posledni
parametr ma smysl jen u tiskaren, ktere tisknou oboustranne. Jinak se
tiskne dvakrat, poprve s hodnotou even, podruhe odd. Pokud chcete prehazet
stranky na sesitek, prida se navic

+section-count:1

Stare options v novych verzich prohlizecu nefunguji. Blizsi informace
opet viz DVIDRV.DOC.

                                                         Michal Kubecek