Fyzikalne jednotky

Dansko BALOGH at nov1.kar.elf.stuba.sk
Wed Jan 24 09:25:22 CET 1996

Dobry den,

pisem prave rigoroznu pracu a tam sa mi vyvkytli dva problemy s
pisanim fyzikalnych jednotiek.
Neviete, ako sa maju spravne pisat
a) stupne Celsia (napr. 75^\circ C), totiz, kde ma  byt ten kruzok -
   blizsie ku cislu, alebo blizsie k C?

b) podobny problem mam napriklad s mikroampermi (napr. 125 $\mu$A),
   neviem, aka ma byt kde medzera. A okrem toho sa mi zda, ze to \mu
   akosi nepasuje s Ackom. Jedno je sklonene, druhe kolme. Da sa to
   nejako vyriesit?

c) Treti problem nie je celkom fyzikalny. V elektrotechnike totiz
   casto  nazvy suciastok maju tvar MH7400, AD1B60, 1K2 a pod.
   Ale ked som to vytlacil, zistil som, ze cislice su mensie ako
   velke pismena. Ma to tak byt? Mne sa to totiz velmi nepaci. Ako by
   sa dalo zariadit, aby boli vsetky rovnako vysoke?

Vopred vsetkym dakujem za pomoc.
                                    Richard Balogh