Muj narek nad virtualnimi fonty (slzy osychaji)

Petr Sojka sojka at daeron.fi.muni.cz
Thu Feb 29 15:19:25 CET 1996

"Va'clav Studeny' wrote:"
:
: >Inu, jste jiz na dobre ceste
:
: >arnost
:
:  =20
: Dekuji za vsechny rady. Zacina se mi to vyjasnovat az na jednu malickost:
:
:
: Garamond, ktyery jsem chtel upravit jsem ziskal konverzi z ze souboru=20
: gar.pfb a gar.afm  takto:
: (1) afm2tfm gar.afm -T corel.enc -V gar rgar
: (2) del gar.vf  gar.vpl, . . .=20
: (3) del rgar.tfm
: (4) ps2pk gar.pfa gar.pk
:
: Vse bylo v poradku. Nyni jsem jej chtel rozsirit o jeden znak, kterym by byl=
: =20
Bylo v poradku i kodovani fontu?
: rozdelovnik s novym metrickym popisem. Chtel jsem puvodne zmenit jen gar.tfm=
: =20
:  (jeho konverzi na gar.pl a editovanim), ale to asi nestaci. Tak jsem=20
: opakoval  postup popsany v bode (1) a vyhnul se bodum (2) a (3).  Editoval=
: =20
: jsem soubor gar.vpl a potom jsem
: programrem vptovf  vytvoril gar.vf a gar.tfm. A jsem prekvapen, ze najednou=
: =20
: po mne chce prohlizec nove bitove mapy a sice rgar,pk, ktere dosud=20
: nepotreboval. Co ma byt v rgar.pk a cim se bude lisit od gar.pk?
Uz Vam zbyva jen malicky krucek.
r je zkratka od raw, cili rgar.pk ma byt vysledkem cinnosti
ps2pk na .pfb soubor Garamondu v Adobe Standard [raw] Encoding
a gar.pk vubec nema existovat. Mapovani do (Corel) kodovani
provadi virtualni font gar.vf, kde je receno,
jak vyskladat (de facto tam muze byt cela .dvi stranka)
znaky fontu gar s pomoci [fyzickeho/kych, nevirtualniho/nich] fontu
napr. rgar.

Musite tedy pripravit soubory gar.tfm, gar.vf, rgar.tfm a rgar.pk
Ovladace nejprve hledaji pro font gar soubor gar.vf, teprve kdyz
ho nenaleznou, hledaji bitovou mapu gar.pk. Pokud ho naleznou,
hledaji .vf fontu v nem obsazenych, ... a tak stale dokola, to uz znate.

Zdravi
Petr Sojka
:                V=E1clav Studen=FD