Right/left writing

Jiri Zlatuska zlatuska at aisa.fi.muni.cz
Sat Feb 3 17:38:15 CET 1996

bazant at praha1.ff.cuni.cz (Petr Bazant) pise:

>Druhy problem je komplikovanejsi, a to je, kdyz nechci mit hebrejsky jen
>jedno slovo, ale vetu, a tu navic chci zlomit. Pak se mi to pri existenci
>mnou vysneneho makra zlomi spatne, veta bude zacinat na druhem radku namisto
>na konci prvniho radku. Tusim ze to resi XeTTeX, ale nemam zdani, zda je
>dostupny pro tak mizerny, ale mne financne dostupny, OS jako je DOS.
>Muzete mi nekdo sdelit sve zkusenosti?  Dekuju.

TeX-XeT se i na DOS vejde; je urcite kompilovatelny napr. pod PublicTeXem
a dost jiste i pod SB-TeXem. [tj. da se vyrobit varianta PublicTeXu nebo
SBTeXu, ktera je kompilovana s pouzitim prislusnych zmenovych souboru].

Je obsazen i v pre-beta verzi e-TeXu a Eberhard Mattes ho (e-TeX)
jiz implementoval pod emTeXem, zatim ale neni siren [predevsim neni
vypustena do sveta beta verze e-TeXu). Doufam, ze je to jen otazka
cca dvou mesicu. Existuje rovnez pod PublicTeXem, s problem s tim,
ze nebyl dosud pusten do sveta je stejny. TeX-XeT nepotrebuje zadny pre
nebo post-procesor, vse je reseno na urovni vystupu dvi-souboru.
Neni zcela jednoduche udelat konzistentne vsechno, co dovoluje jednak
zmeny smeru sazeneho textu podle potreby a jednak uplnou interakci
s matematickym modem. Posledna chybu, kterou jsem videl, je jiz cca pul
roku stara, takze docela doufam, je dostupnost e-TeXu skutecne na dohled.

>						Petr Bazant

--Jiri ZLatuska