LaTeX: pas pri vonkajsom okraji

arnost arnost at uivt.cas.cz
Tue Aug 20 16:20:11 CEST 1996

 >Sender: owner-csTeX at cs.felk.cvut.cz
 >Date: Tue, 20 Aug 1996 15:58:24 +0200
 >From: Richard KOMZIK <rkomzik at auriga.ta3.sk>
 >
 >Zdravim!
 >
 >Vie mi, prosim, niekto poradit, ako v LaTeX-u (LaTeX-ovskom style) urobit,
 >aby pri vonkajsom okraji vstkych stran vysledneho dokumentu bol zvisly pas
 >(povedzme cierny, radsej by to vsak mohla byt nejaka sachovnica) po celej
 >vyske strany? Pripadne da sa zabezpecit, aby v tomto pase bol vertikalne
 >vysadzany najeky text (alebo toto ide urobit len v Postscripte?)?
 >
 >Vopred dakujem za kazdu odpoved.

> [...]
 no, nejcisteji asi prepsanim output rutiny

hekrovske reseni by mohlo byt napr:

v prostredi picture nakreslit obrazek ktery ma byt kolem stranky
(takovy obdelnik s dirou), zaridit aby se tento kreslil po kazde
strance (napr. si definovat vlastni myheadings, nebo predefinovat \thepage
{to je obvzlast nechutny}. ...) pak jen pomoci parametru picture
obrazek pekne usadit.

nebo pouzit fancybox.sty, ten umi stranky vselijak rameckovat,
nadefinovat si kostickovany ramecek a vrazit ho do \fancypage{} (to
chce trochu prostudovat jak jsou ramecky ve fancybox.sty delany)

nejlepe ovsem vyuzit nektery s DVIPS hooku (resilo by to i vertikalni
text)

vertikalne (svisle) se da sazet i bez PostScriptu, ovsem se specialnim
fontem. V nekterem starsim zpravodaji byl o tom clanek od O. Ulrycha.

inu

arnost