\hbox na zacatku odstavce

Tibor ZACIK ZACIK at mau.savba.sk
Thu Aug 15 19:27:12 CEST 1996

> Dobry den,
> mam asi primitivni dotaz, ale nemohu na to nejak prijit
>
> proc kdyz zacnu odstavec \hbox{neco} tak za timto boxem dojde k
> radkovemu zlomu?
> Je korektni odstraneni takoveho zlomu napr. pomoci
> \hskip0pt\hbox{neco}...   ?
>
> proc to tak nefunguje i pro pripad, kdyz zacinam stejny radek uvnitr
> odstavce?
>
> Dekuji za odpoved                  jiri hospodka

Primitivny prikaz \hbox{...} nemeni TeXovsky mod (vertikalny,
horizontalny,...).

To znamena, ze ak som vynechal riadok, tak som implicitne zadal
prikaz \par (koniec odstavca) a som vo vertikalnom mode, kedy sa
boxy ukladaju pod seba. Po vykonanom prikaze \hbox{...} som znovu vo
vertikalnom mode a dalsi material sa ulozi >>pod<< dany \hbox.

Ak som napisal \hbox{...} uprostred odstavca, tak som v horizontalnom
mode a po vykonani \hbox som tam znovu a dalsi material sa uklada

Najlepsim sposobom, ako sa byt v horizontalnom mode po vykonani
prikazu \hbox je nasledujuca postupnost prikazov:

\leavevmode                       %% opusti vertikalny mod
\hbox{...} hocico... ... ...      %% odstavec

Tibor