Dva sloupce

Anton Surda fyzisurd at savba.savba.sk
Mon Apr 29 15:09:07 CEST 1996

> Dobry den,
> nedavno se tu mluvilo o dvouslopcove sazbe,
> se kterou se prave rvu. Pouzivam CsPlain a tak
> jsem zkusil doublecolumns podle TeXBooku. Po upravach
> funguje celkem OK, lec obsah \botmark a spol.
> (vcetne split variant) neodpovida.
> Zda se, ze mnohanasobne prepisovani output
> procedur tomu nesvedci. Nemate s tim nekdo
> zkusenosti?
> Dekuju.
> 				Petr Bazant

Dvojstlpcova sadzba nie je uplne jednoduchy problem. Odporucam riesit kazdy
stlpec ako osobitnu stranu (nepouzivat \vsplit). Potom vlastne skoro ziadny
problem vzniknut nemoze (napr. stlpcove inserty).
Jedine treba doriesit prechod z dvoch stlpcov na jeden a obratene a
celostrankove inserty.
 V prvom pripade si doterajsi obsah strany stale ukladame do zasobniku a ked
jeho dlzka dosiahne jednej strany jeho obsah sa vytlaci.
Druhy problem som riesil tak, ze celostrankove inserty vsuvam jednu stranu
pred tou, na ktorej sa ma objavit. Tak som zaviedol \btopinsert \bbotinsert
a \bfootnote. To samozrejme nie je uplne perfektne, chcelo by to vytvorit
zasobnik podobny tomu v Texu, z ktoreho by sa postupne insertovalo pokial by
bolo na prislusnej strane dost miesta. Chcelo by len jeden den  casu.

Moj style mozem na poziadanie poslat, i ked nie je v takom stave a uprave, ze
by sa dal zverejnovat. Mne funguje ale k uplnej spokojnosti.

Pocas sadzby je dolezite vsetko robit v celistvych nasobkoch \baselineskip,
aby riadky v stlpcoch zostavali proti sebe. Nastastie delenie v Texu je
celociselne, a tak staci lubovolnu dlzku vydelit a vynasobit \baselineskip.
Nesmie sa tiez zabudnut na hlbku predchadzajuceho odstavca \prevdepth.

Treba sa pripravit na vela skusania, lebo v Texu sa velmi casto veci
odohravaju uplne inac, ako by sa dalo cakat. Mnoho veci mi vyborne slape,
ale dodnes neviem presne preco.

Zdravi

Anton Surda