TeXbook naruby, annonce

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Mon Apr 29 10:22:24 CEST 1996

Vazeni priznivci TeXu,

Chtel bych vas touto cestou seznamit se svym projektem vedoucim (mozna)
k napsani knizky s nazvem "TeXbook naruby". Puvodne jsem byl presvedcen, ze
takova knizka neni prilis uzitecna, ale zajem studentu v mem predmetu
"Publikacni system TeX" o makrojazyk TeXu me trosicku zviklal a nyni vaham.

Pres vikend jsem napsal nektere ukazkove casti zamyslene knizky a ty ted
predkladam TeXovske verejnosti k posouzeni. V ukazkovych castech knizky
(32 stranek textu) se venuji nekterym hracickam kolem \if a \expandafter
a potom dukladne rozebiram primitiv \halign na sazbu tabulek.

Pokud se na to chcete podivat, najdete to na nize uvedenych mistech na
Siti. Prosim vas, zkuste se k tomu vyjadrit a napsat na mou e-adresu
nazor, zda si myslite, ze takova knizka bude stat za tu namahu ci nikoli.
Upozornuji, ze stale nejsem rozhodnut, zda se do toho pustim a me
rozhodnuti _vyrazne_ ovlivni vase ohlasy.

Konecne prosim, omluve pripadne jazykove ci jine nedostatky predkladaneho
rukopisu. Jeste jsem to nedal nikomu jinemu cist a vy budete prvni.
Rozhodne ovsem po vas nechci, abyste mi delali korektory. Pokud bych se do
knizky pustil, musel bych si korektory sehnat jinde.

A uplne nakonec. Pokud bych se do knizky pustil, nevim, v jake forme bych
ji prezentoval. Nerad bych to nechal jen tak na Siti. Radeji bych to videl
svazane (ale dukladneji svazane, nez "Typograficky system TeX", ktery se
velmi casto meni v salat). Protoze mi pripada, ze CSTUG zatim neni prilis
funkcni, vedel by nekdo, na koho se s pripadnym vydanim knizky obratit?

Tesim se na vase ohlasy a preji radost z TeXu

   Petr Olsak   <olsak at math.feld.cvut.cz>

Vyse zmineny rukopis lze ziskat ve dvou podobach. Bud jako soubor tbn.ps
urceny rovnou pro tisk na PostScriptovych tiskarnach, nebo jako tbn.zip
obsahujici zdrojove soubory *.tex pro zpracovani TeXem. Kodovani cestiny v
souborech *.tex je dle ISO 8859-2 ve formatu UNIX. V DOSu je to tez
pouzitelne po prekodovani cestiny.

Obe dve varianty souboru jsou pristupne prostrednictvim WWW na
http://math.feld.cvut.cz/olsak, kde vznikla nova polozka s nazvem
"TeXbook naruby". Jedna se o posledni polozku v oblasti "Publications".

Obe varianty jsou tez pristupne prostrednictvim anonymniho ftp pristupu na
math.feld.cvut.cz v adresari /pub/olsak/tbn.

V souboru ctimne.txt, ktery je soucasti tbn.zip, je uveden navod, jak se ma
rukopis zpracovat TeXem. V podstate jde o to pouzit csplain a protahnot to
dvema pruchody. V prvnim se vytvori tbn.ref a v druhem se pouzije.