Globalni zvetseni pisma

Pavel Pinkas pinkasp at tiger.vscht.cz
Thu Apr 25 18:02:20 CEST 1996

Dobry den,

rad bych pozadal o pomoc v nasledujicim pripade. Potrebuji zvetsit
najednou pismo v celem dokumentu (obsahuje i nejakou matematiku a
jednu tabulku). Dal jsem hned pod \begin{document} prikaz
\begin{Large}
a pred \end{document} prikaz \end{Large}. Cely dokument je sice
v standardnim stylu article, ale \section a podobne prikazy jsem nepouzil
(kvuli pozadavkum vydavatele).

Problem je v tom, ze to od urciteho mista zmeni mezeru mezi radky (zahusti
to text), ale velikost pisma je porad \Large. Ma to neco do cineni s prikazy
\\ nebo ~\\, ale nejsem schopen vypatrat souvislost.

Mohli byste mi proto poradit, jak zvetsit bez uhony pismo v celem dokumentu
(rad bych ale, ale i nadale spravne vypocitaval velikost indexu), popripade
vysvetlit, co se vlastne deje?

|                           Ing. Pavel Pinkas                                 |
| Office:                                  |  Private:                        |
|       PICT Prague                        |         Radlik 81                |
|       Institute of Chemical Engineering  |         post Jilove u Prahy      |
|       Technicka 5, Prague 6, 166 28      |         254 01                   |
|       email: pinkasp at vscht.cz            |         Czech Republic           |
|       phone: +42-2 24 35 31 08           |         - no phone -             |
: rad bych pozadal o pomoc v nasledujicim pripade. Potrebuji zvetsit
: najednou pismo v celem dokumentu (obsahuje i nejakou matematiku a
: jednu tabulku). Dal jsem hned pod \begin{document} prikaz
Pokud chcete zvetsit cely dokument, staci pouzit prepinac -x u dvips
ci analogicky u Mattesovych ovladacu.
:
: Problem je v tom, ze to od urciteho mista zmeni mezeru mezi radky (zahusti
: to text), ale velikost pisma je porad \Large. Ma to neco do cineni s prikazy
: \\ nebo ~\\, ale nejsem schopen vypatrat souvislost.
Problem je mozna v tom, ze v okamziku sazby odstavce je nastaveno jine
radkovani odpovidajici napr. \normalsize.
Je totiz rozdil mezi

\begin{Large}
textodstavce
..
\end{Large}
\par % (nebo prazdny radek)

\begin{Large}
textodstavce
\par % (nebo prazdny radek)
\end{Large}
:
: Mohli byste mi proto poradit, jak zvetsit bez uhony pismo v celem dokumentu
Ciste reseni je si nadefinovat si velikosti pisem odpovidajici
\normalsize, \large, \Large, ... v prislusnem .fd souboru
pokud si nevystacite se standardnimi verzemi pro 10pt, 11pt a 12pt
(coz je odpovidajici velikost \normalsize).

Zdravi
Petr Sojka