carove kody v TeXu

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Thu Apr 18 08:47:01 CEST 1996

Vazeni TeXovsti kolegove,

Strucne:
Mate k dispozici makra pro carove kody EAN 13, EAN 8 a Code 128 vcetne
podrobne dokumentace k makrum. Makra jsou provozovatelna v plainu i LaTeXu.

Podrobneji:
Pred rokem jsem resil problem vytvareni carovych kodu EAN v TeXu.
Vysledkem bylo, ze jsem vyprodukoval makra a clanek do TUGboatu a jeho
preklad do TeXbulletinu. Obe varinaty clanku jsem zaslal redakci
prislusneho casopisu ve stejny den, nekdy v kvetnu 1995. V TUGboatu clanek
vysel asi pred pul rokem, v TeXbulletinu asi tak hned clanek nevyjde.
Protoze clanek dukladne dokumentuje vytvorena makra a muze byt inspirativni
napriklad pro studenty z meho predmetu "Publikacni system TeX", rozhodl
jsem se po rocnim cekani na vyjiti clanku v TeXbulletinu, ze ho
zverejnim na Siti drive, nez vyjde v casopise. Prislusna mista, kde to
nalezt, viz nize.

Pote, co clanek vysel v TUGboatu, sebehlo se mi z ruznych koutu sveta
nekolik dopisu, kde me jejich pisatele casto povazovali za odbornika na
carove kody. To vubec neni pravda. Nicmene z techto zahranicnich dopisu
prevazoval pozadavek na vytvoreni maker pro dalsi standard, sice
Code 128. I investoval jsem svuj cas a minuly vikend jsem vytvoril makra
pro Code 128. Nerucim ze ne, ale pokud ma nekdo pocit, ze by je k necemu
potreboval, muze je mit. Prislusna mista, kde to nalezt, viz nize.
Makra jsou dokumentovana mou kostrbatou anglictinou primo v souboru maker,
a nikoli v samostatnem clanku, jak tomu bylo v pripade maker EAN.

Kde to nalezt:
Prostrednictvim WWW --- http://math.feld.cvut.cz/olsak
Tam je polozka "Cesky preklad" clanku z TUGboatu a polozky "EAN barcodes"
a "Code 128 barcodes".

Prostrednictvim anonymniho ftp na strojku math.feld.cvut.cz v adresari
/pub/olsak. Jsou tam adresare ean a code128. Do adresare ean jsem dnes
pridal ceskou varinatu clanku o EAN kodech v souboru ean-bul.ps.

Na CTAN v adresari macros/generic/ean jsou jiz skoro rok makra k EAN.
Ovsem bez ceske dokumentace, tj. bez souboru ean-bul.ps.

Verim, ze to bude pro nekoho uzitecne.

Petr Olsak