tabulky

Miroslav Dont dont at math.feld.cvut.cz
Tue Apr 9 10:11:56 CEST 1996

On Tue, 9 Apr 1996, Ivan Kohutek wrote:

> Zdravim,
> potrebujem urobit tabulky, ktore obsahuju realne cisla
> s roznym poctom cifier na celych aj desatinnych miestach.
> Chcem, aby desatinne ciarky (bodky) boli pod sebou.
> Pri definovani stlpca tabulky v prostredi tabular mi z tohto
> dovodu nevyhovuje ani jeden typ zarovnavania (c,r,l).
> Skusal som robit aj tak, ze ciarku (bodku) som daval do samostatneho
> stlpca, pripadne ako oddelovnik stlpcov ( @\ .\ ). V tychto
> pripadoch by som zas potreboval zuzit medzeru medzi textom
> a okrajom stlpca, avsak poznam len prikaz \setlength{\tabcolsep}{0pt},
> [...]

Pokud se desetinna tecka vyskytuje ve vsech radcich,
pak asi nejlepe je v deklaraci tabular okoli pouzit neco
jako
r@{.}l
Pritom prikaz @ sam udela mezisloupcove mezery kolem .
nulove (pokud se v nekterem radku objevi cele cislo
bez desetinne tecky, pak je mozne napsat neco jako
\multicolumn{2}{r}{12345$\phantom{.}$} apod.).
Mimochodem, pokud chcete nekterou mezisloupcovou mezeru
mit nulove delky, je mozne na prislusnem miste napsat
@{}
- pouziva se to napr. pred prvnim nebo za poslednim
sloupcem.
M. Dont