No subject

Radek Kuzel (Jr.) kuzel at karlov.mff.cuni.cz
Tue Sep 19 15:03:13 CEST 1995

Vazeni TeXperti,

prosim nekoho o radu v nasledujicim uz take v ruznych formach
zde diskutovanem problemu, na kterem jsem stravil jiz znacnou dobu
jako TeXovsky ne sice zacatecnik, ale ani expert.

Nejsem prilis spokojen s vystupem v CM (resp. CS) fontech,
 zvlaste pro ucely  dalsiho rozmnozovani (jsou dost nevyrazne).
 Pustil jsem se tedy do transformace nekolika z cetnych volne
  dostupnych postscriptovych fontu pro uziti v LaTeXu,
   zatim bez postscriptove tiskarny a uziti programu dvips.

K tomu jsem uzil balik programu PS4MF, kterym lze ziskat .TFM i .MF
soubory k vygenerovani potrebnych .PK bitovych map.
Pro nektere fonty jsou vysledky nehezke, ale pro jine vcelku pekne
 (napr. Utopia). Vsechno funguje dobre, pokud neni treba cestina.

Zkusil jsem l2accents a posleze i a2ac (s XL2 kodovanim a virtualnimi
fonty), ale zatim bez uspechu.
Jeden problem je, ze ve vetsine volne dostupnych PS fontu (AFM, PFB)
 zcela chybi hacek - caron, kod 207. Je tam misto nej Idieresis.
Ovsem i v pripadech, kde tento znak je, jako napr. u zmineneho fontu
Utopia, se mne ve vystupu na obrazovce i tiskarne (dvidrv, dviscr, dvihplj)
objevuje I s dvojteckou misto
hacku (obdobne je jinak nahrazena carka) a nektere znaky chybi.
Problem asi bude v kodovani, ale nejak to nejsem schopen vyresit.
Neuspel jsem se soubory conv_est.bat a conv_es2.bat z PS4MF
(vygenerovany .MF soubor neobsahuje definici ceskych znaku,
asi ani nema) ani s programem PS2PK pro prime generovani .PK,
ktere bez cestiny pracuji dobre.
Pouzivam LaTeX2e s pocestenim dle Zlatusky a cerstve jsem zkusil
i CSLaTeX'95 (P.Olsak), coz je asi v podstate totez jenom kompletnejsi.

Zda se, ze zminene pocestujici programy si rozumi dobre s postscriptem,
 takze to budu zkouset s dvips,
zvlaste ted, kdyz jsem se zde dozvedel, jak zrcadlove otacet stranky.
Dosud jsem ale pracoval vyhradne s dvidhplj a dviscr, integrovanymi
v baliku CSTeXu, kde se stranky snadno
prevraceji a navic je vse dobre videt na obrazovce.

                                       R. Kuzel
                                       MFF UK Praha