Vysunuty rozdelovnik

Stepan Kasal KASAL at ksvi.mff.cuni.cz
Fri Nov 17 13:05:41 CET 1995

Dobry den,

Petr Sojka psal:

Vaclav Studeny:
>  To druhe reseni me take napadlo, jenomze tim mi vzniknou problemy, kdyz
> budu chtit pouzit rozdelovnik jako kratkou pomlcku nekde uprostred textu.
> Radeji bych to udelal mimo font. Krome toho bych chtyel, aby to fungovalo
> nezavisle na pouzitem fontu. Nevite jak na to? A co to vlastne jsou DC fonty.

Jestli mohu promluvit misto Petra Sojky:
    To druhe reseni nezpusobi problemy, protoze pan Sojka neradi
zmenit sirku znaku "-", ale vytvorit jiny (virtualni) znak, na nejake
nove pozici a ten pak nastavit jako (default)hyphenchar, misto
\defaulthyphenchar='\-
    Takze role pomlcky nebude narusena.
    Prave proto se nejedna o upravu TFM souboru, ale o vytvoreni VF
souboru, tedy noveho virtualniho fontu. Mozna vam nekdo odpovi
konkretneji, ja nemam s VF zadne zkusenosti.

DC fonty jsou fonty, ktere obsahuji mnoho znaku navic pro vselijake
jazyky, proto jsou strasne velke. Petr Sojka tvrdil, ze v nich je
take onen zvlastni znak, ktery Vam ve sve druhe rade doporucoval
vytvorit. Ale pokud nemate DC fonty po ruce, tak to asi nestoji za to,
protoze az se naucite udelat ten virt. font, tak si budete moci sam
nastavit, jak velkou casti ma vycuhovat rozdelovnik (pulkou, cely?).

Virtualni kouzelnici, poradte prosim.
                                         Stepan