Typografie

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Tue Nov 14 15:54:57 CET 1995

Jen maly dodatek k diskusi o typografii a pocitacich. Je zrejme, ze komercni
programy a/nebo lide je pouzivajici mnohdy o typografii nemaji ani poneti,
coz vede k upadku typograficke kultury. Rozdelovniky kdesi uprostred radku
uz jsou vicemene beznou zalezitosti. Padla zde zminka o ligaturach, tak bych
chtel dat k lepsimu jednu opravdu otresnou zkusenost. Dostal se mi do ruky
nedavno jakysi reklamni casopis, ve kterem byl zcela dusledne kazdy vyskyt
"fi" nahrazen pravym ceskym \v{r}. Mohli jste se napriklad docist,
ze ta a ta \v{r}rma nabizi vzduchove a olejove \v{r}ltry za vyhodnych
\v{r}nancnich podminek. Proste krasa. Manazersky idol dnesniho sveta
nema cas se zdrzovat tim, aby si po sobe precetl co dava do tisku, natoz aby
zkoumal typografickou kvalitu. Ma prece dokonale nastroje od Microsoftu
& spol. a je dennodene presvedcovan, ze pracuji a mysli za nej.

                                                  Dobre typografii zdar!

                                                  Lubos
kloc at ipm.cz