problemy s CSTEX95 pod Win

Josef Krob jokr at phil.muni.cz
Tue Nov 7 09:10:56 CET 1995

At 19:25 6.11.1995 +0100, you wrote:
>Vazeni TeXiste,
>pokousim se v prostredi Windows rozchodit CSTEX95, ktery jsem si
>stahl z dejvickeho ftp pana Olsaka. Pouzivam emTeX z CTANu z Brna.
>Pravdepodobne neumim nastavit prostredi pro TEXMEX (shell pro
>windows), byt zakladni zastaveni zavola alespon TEX386.
>Pokud mi nejaky TeXpert muze pomoci, budu rad.
>Uvadim protokol o prekladu "Uvodu do LaTeXu"
>
>Za jakoukoliv pomoc predem dekuji,
>
>              Petr Saloun
>
>PS. Ocekavam, ze se vyskytnou i dalsi problemy. Mate-li zkusenosti s
>celou instalaci, ozvete se. Treba to zajima i jine.

> [...]

Z uvedeneho vypisu vyplyva, ze vse, co muzete nastavit z prostredi TEXMEXu
(tex386, format, ...) je s nejvetsi pravdepodobnosti nastaveno. Neni to tedy
problem tohoto prostredi a dokonce ani (uplne) windows. Jde o to, ze tex
nemuze najit odpovidajici styl (article.sty).
Melo by stacit pred spustenim windows nastavit systemovou promennou
EMTEXDIR, napr.
SET EMTEXDIR=C:\EMTEX
Toto by melo byt dostatecne k vyreseni problemu z dotazu (ale asi bude nutne
pouzit format latex2e, viz dale).

Pokud vyzadujete i prohledavani aktualniho adresare a jeho podadresaru, je
treba to upravit napr. na
SET EMTEXDIR=C:\EMTEX
SET TEXTFM=%EMTEXDIR%\TFM!;.\!
SET TEXINPUT=%EMTEXDIR%\TEXINPUT!;.\!
a potom budou prohledavany vsechny uvedene adresare a jedna uroven (!! = dve
urovne) jejich podadresaru.
Potiz nove struktury EMTEXu ve spojeni s LaTeXem 2e je (jak jsem
vypozoroval) ta, ze v pripade nastaveni cest do VSECH podadresaru, si tex
(format) vybere prednostne to, co je v adresari LATEX2E. TeXovska prostredi
pod DOSem to myslim resi tak, ze nastavuji systemove promenne az tesne pred
tim, nez jsou vyzadovane a prave a pouze ty, ktere jsou potreba podle
zvoleneho formatu. Z windows toto neni mozne provadet a je nutno se bud
a) podridit diktatu 2e a pracovat s nim (pak bude vse v poradku)
nebo
b) vytvorit si vlastni podadresar se styly a (pouze) do nej nastavit cestu
nebo
c) zkopirovat prave pozadovany styl do aktualniho adresare (podadresare)
nebo
d) vymyslet neco jeste lepsiho

Ja to doposud resim nesystematicky: mam nastavenou cestu do vsech
podadresaru se styly apod. a v pripade potreby podstricim texu (formatu) do
cesty (v aktualnim adresari, zkopirovanim do jineho(=LATEX2E) a
prejmenovanim a odkazanim na nej) pozadovany styl. Je to mozna neprilis
ciste, ale ma to tu vyhodu, ze pri mych castych pozadavcich na neco
nestandardniho si upravuji kopie stylu a nezbastleny original mi zustava
zachovan.

????????
Sam bych k tomu ovsem mel dotaz na tvurce CZECH.STY Tento styl z adresare
CSPLAIN jsem musel pred TeXem utajit prejmenovanim, protoze byly situace,
kdy si jej TeX nasel a chtel podle instrukci uvnitr pracovat s jakymsi
LCZECH.STY, ktery v distribuci vubec neni.  ???

Doufam, ze jsem to prilis nepopletl.

Josef Krob

           Josef Krob            jokr at phil.muni.cz
                                 jokr at manwe.phil.muni.cz