Pocesteni PSovych fontu

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Tue Nov 21 19:22:31 CET 1995

On Tue, 21 Nov 1995, Radek Kuzel (Jr.) wrote:

> Dobry den,
>
> jeste se vracim k dotazu, ktery jsem poslal nekdy v zari
>  (dle mnozstvi posty zde asi v okurkove sezone).
> Jde o pocestovani postscriptovych fontu. Mohl by mne nekdo, kdo si
> uz s nize uvedenymi programy hral rici, kde delam chybu ?
> Pripadne, ze ji nedelam, ale ze to proste nejde (to si ale nemyslim).

Vyzkousel jsem variantu B a shledal jsem stejnou zavadu:

> B. Pokus o pocesteni fontu utopia, alternativa 1
> (dle navodu k a2ac)
>
> stazeni souboru utrg.afm, utrg.pfb z ftp serveru
>
> a2ac utrg.afm cscorr.tab cutrg.afm  ->  cutrg.afm (s definici ceskych znaku)
> afm2tfm cutrg.afm -t xl2.enc -v cutrg rutrg -> rutrg.tfm, cutrg.vpl
> vptovf cutrg.vpl cutrg.vf cutrg.tfm  -> cutrg.tfm, cutrg.vf
>
> soubory cutrg.tfm, rutrg.tfm a cutrg.vf ulozeny do prislusnych adresaru.
> upraven soubor psfont.map
>
> pouzit stejny postup jako vyse, ovsem s novym fontem
>
> VYSLEDEK : BEZ ZAVAD CESKE ZNAKY S HACKEM A KROUZKEM KROME s a z
> [...]

Protoze v metrice utrg.afm uz jsou zavedeny symboly jako je Aacute
pod prefixem C (viz radek "C -1 ... Aacute ..."), nejsou programem a2ac
pri pouziti standardni cscorr.tab vytvareny kompozity. Podfuk je ale
v tom, ze v metrice utrg.afm kompozity pro tyto znaky (radek "CC") chybi!
Staci ale v tabulce cscorr.tab nahradit radek

NC Aacute 2 ; PCC A 0 0 ; PAT acute Acuteshift Acutetop ;

za radek

RC Aacute 2 ; PCC A 0 0 ; PAT acute Acuteshift Acutetop ;

(tj prefix NC za RC). Tim prinutime program a2ac, aby sestavoval
kompozity, ackoli jiz tyto kompozity v metrice jsou.
Pote, co jsem nahradil v cscorr.tab u prislusnych chybejicich pismen
prefix NC za RC, vse fungovalo bez problemu.

Abyste nemusel cscorr.tab upravovat, nabizim ji opravenou (vzhledem k
tomuto fontu) v souboru cscorr.tab-utopia na ftp serveru math.feld.cvut.cz
v adresari /pub/olsak/a2ac.

Variantu C jsem nezkousel.

Velmi dekuji za pripominku a prefektni popis zavady.

Petr Olsak