Gsftopk a pfb fonty

Jan Kasprzak kas at PROBLEM_WITH_INEWS_DOMAIN_FILE.felk.cvut.cz
Tue May 30 09:10:52 CEST 1995

	Zdravim vas,

	Zkouseli jste nekdo pouzivat gsftopk s binarnimi (pfb)
fonty? Ja jsem to potreboval, a ono to nejak nefunguje.
Gsftopk pracuje tak, ze otevre soubor s fontem,
podiva se, jestli zacina '%! PS-Adobe Font' (nebo tak nejak)
a pak spusti ghostscript, kde jeden z parametru je
"(/soubor/kde/je/font.pfa) run". Toto funguje.

	Pokud ale soubor zacina \200 (jde o binarni/pfb font),
spusti se ghostscript, kde jeden z parametru je
"(/soubor/kde/je/font.pfb) brun". Toto uz nefunguje,
protoze prikaz/makro brun neni nikde definovano.

	Je to normalni? Je brun nejaky well-known prikaz
PostScriptu, nebo dokonce primitivum? Ja jsem to nakonec
vyresil tak, ze do souboru .../texmf/dvips/render.ps
(coz je soubor, ktery ridi renderovani fontu v gsftopk)
jsem dopsal takovouto definici:

%% brun nebylo definovano!!!
/brun
 {
        dup (r) file true /PFBDecode filter cvx exec
 } def

	Takto to funguje, ale vubec si nejsem jist,
jestli se to neda napsat nejak jinak (cisteji, jednoduseji).
Toto jsem vicemene zbastlil metodou pokus/omyl a procitanim
inicializacnich souboru ghostscriptu.

	Mate nekdo nejake zkusenosti s gsftopk a/nebo s timto
problemem? (odpovedi typu: "Pouzivej radsi ps2pk" nepotrebuji).

	A dalsi vec: Ten PostScript je celkem zajimavy jazyk.
Existuje nekde nejaka dost podrobna ucebnice PostScriptu?
(pisu dost podrobna, tj. aby obsahovala vetsinu/vsechny dostupne
prikazy a pouzivane techniky, a pisu ucebnice, protoze
nechci referenci).

	Diky za pripadne odpovedi.

-Yenya

--
Jan "Yenya" Kasprzak    \   while (*p++ = *q++) ;
Student of Comp. Sc.     \                         Dennis Ritchie