LaTeX & plain

Wagner, Zdenek WAGNER at icpf.cas.cz
Wed Mar 22 19:11:13 CET 1995

>   Vyskytl se tu nazor, ze LaTeX je pro lidi, kteri si chteji 'sednout a
> psat'. S tim se nemohu zcela ztotoznit. Pokud chci napsat v plainu
> 'Hello, world!', pak proste sednu a napisu to (ani ten \end tam napoprve
> napsat nemusim, TeX si o nej pri prekladu rekne sam). Nez jsem (a to uz
> jsem nebyl uplny zacatecnik) prisel na to, jak to dostat z LaTeXu
(lhostejno
> ktere verze), trochu jsem se zapotil (delal jsem to jen proto, ze si nekdo
> stezoval, ze mu LaTeX ignoruje ceske znaky a potreboval jsem vyzkouset,
> jestli to uz funguje).
> [...]
Kdyz jsem zacinal s TeXem, nebyla v tehdejsim CsTeXu prakticky zadna
dokumentace. Objednal jsem si TeXbook (po dvou letech cekani jsem objednavku
zrusil a kamarad mi ji privezl z Danska) a pouzival jsem LaTeX, protoze jiny
kolega si z Kanady privezl ucebnici LaTeXu. Po precteni prvnich 10 stran
jsem byl schopen psat vlastni dokumenty anglicky i cesky. Nyni, diky CSTUGu,
mam i LaTeX Companion, ale mohu rici, ze nebylo tak pracne naucit se, jak
modifikovat standardni prikazy \section, \figure, \caption apod. tak, aby
delaly to, co chci ja. Naucil jsem se to tak, ze jsem studoval dobre
dokumentovane styly, jejichz autorem byl FMi a spol. a z nich jsem zpetne
pochopil, co znamena \csname, \expandafter, atd. - na TeXbook jsem tehdy
jeste cekal...

                              Zdenek Wagner______/

Please, notice the new address: <wagner at icpf.cas.cz>

The old addresses (i.e. <wagner at csearn.bitnet> and <wagner at earn.cvut.cz>)