No subject

News news at arkas.dcs.muni.cz
Tue Mar 21 14:57:35 CET 1995

Newsgroups: cz.muni.redir.cstex
From: zlatuska at anxur.dcs.muni.cz (Jiri Zlatuska)
Subject: Re: Poznamka k chybam v TeXu
Sender: news at news.dcs.muni.cz (System Administrator
Date: Tue, 21 Mar 1995 13:38:19 GMT

Petr Olsak <olsak at math.feld.cvut.cz> writes:

>Myslim, ze by to zpusobilo totalni chaos kolem TeXu. Presne takovy
>chaos vyrabeji panove kolem T1. Stejny chaos vyrobil napr. Mattes, kdyz
>presel na jinou synaxi svych konf. souboru. A takto bych mohl pokracovat.

myslim, ze oba tyhle soudy jsou dost daleko od pravdy. panove kolem T1
velmi dbaji na to, aby byly pouzite fonty resp. jejich kodovani
dokumentovany v kazdem zdroji, ktery je pouziva. rovnez se postarali o
kompatibilitu s puvodnim knuthovym kodovanim. od chaosu to ma daleko.
(a to i pres to, ze se mi T1 kodovani ani nelibi ani je nepouzivam.)

pouzivat konf. soubory z emtexu je zvrhlost a kdo sel tou cestou,
zaslouzil si to. :-))   [viz tez pasaz v puvodnim:
>souvislosti s TeXem ve vetsine. Napr. na nasi katedre nikdo necitil
>potrebu prejit z LaTeXu209 na LaTeX2e (krome Donta), takze tady se
>spis uznavaji principy stalosti a ne novosti. Navic tito lide
ktera dostatecne jasne odsuzuje kazdeho, kdo upgradoval chodici verzi
emtexu za novou]

mozna jen jako perlicku pro osvezeni pameti: byli i taci, kteri vzali
existujici jmena fontu vytvorena autorem pro jedno kodovani a bez
velkych cavyku je pouzili pro kodovani jine a fonty z tech puvodnich
odvozene (byt lepsi) -- jako ospravedlneni postacil fakt, ze ty puvodni
byly sireny i komercne. latex3 tym si v tomhle dava velky pozor, aby
podobny chaos nevznikal.

>Ja trvam na tabulce, ktera byla prilozena do kazdeho
>baliku csTeXu a neustoupim ani o promile. Stejne arogantne, jako nemci
>kolem LaTeXu tri, kteri mazou veskerou podporu k Lamortovu straremu
>dobremu LaTeXu, neuznavaji narodni specifika a ziji v iluzi, ze na celem

nevsiml jsem si, ze by nekdo arogantne mazal podporu k staremu spatne
dokumentovanemu a velmi malo na chyby odolnemu latexu209. to, ze neni
potreba upgradovat, svedci jen o tom, jak se jim povedlo udrzet
kompatibiltu. z hlediska budouci udrzby pouze vycistili implementaci,
nejednotne pouzivana rozhrani a na vse ziskali posveceni od lamporta.

>svete bude pracovat jeden jediny monstrozni format TeXu, tak stejnym
>zpusobem ja budu ignorovat jejich kodovani.

tomu tleskam. je videt, ze v setrvacnosti kolem kodovani uz prestavam
byt na svete sam. :-))

--jiri zlatuska