Zacatecnik & vi-editor

Vladimir Kralik vlk at Viktoria.drp.fmph.uniba.sk
Mon Mar 6 14:48:15 CET 1995

> Jan Musil wrote:
>
>   Bohuzel, nebo buhodik, jak to kdo bere, patrim k lidem ,kteri si na vi
>   tak zvykli, ze maji problemy psat cokoli v jinem editoru, takze Emacs
>   neni pro mne to prave reseni :-(((.

Aj ja pouzivam vi, takze nevidim problem spustania programov ( aj TeX-u )
z tohto editoru. Daju sa predsa namapovat klavesy ( prikazy map a map! ),
aj spustat programy.
Priklad:
	:%!sort		utriedi dokument a zapise ho spat do editora
	:%w !sort	to iste ale vystup na stdout
	:'a,.!sort 	od znacky 'a po momentalnu poziciu utried
	atd....

Namiesto prikazu sort mozete pouzit lubovolny program (script) citajuci
zo stdin a pisuci na stdout.

		vlk ( Vladimir Kralik )

P.S. Jeden moj priatel hovori :
	"Ak pouzivate Emacs urobte to takto ...,
	 Ak pouzivate vi urobte to takto ...,
	 Ak pouzivate joe, pouzivajte nieco ine!"