Jak pracovat s bm2font-em?

Pavel Lisy milan at tmapy.anet.cz
Thu Jun 29 17:24:45 CEST 1995

Pracuji s TeXem uz asi 2 roky. Sazim v nem krestansky casopis
velikosti A5. Pro zaclenovani obrazku pouzivam prg. RUMgraph.
Ma pro tuto praci ale jednu nevyhodu. Pokud chci doplnit,
ci opravit, nejaky obrazek, musim nechat zpracovat opet vsechny
obrazky. Aby byl TeX (resp. drivery v emTeXu) schopen zpracovat
obrazky do velikosti A5, mam jeste program na "krajeni" velkych
obrazku na vodorovne prouzky. Tim se docili podobneho efektu,
jaky pouziva prg. bm2font, ovsem za cenu zdlouhaveho
zpracovavani cele sady obrazku pri kazde zmene znovu.

Rad bych pouzil bm2font, ale narazil jsem na jednu vlastnost, se kterou
si nevim rady. Pri vytvareni boxu bm2font uziva pro me
nepochopitelny referecni bod. Proste neni to levy dolni roh
obrazku, jako napr. u RUMgraphu. Pokud chci pro kontrolni tisk
v jinem rozliseni (napr. 24-jehl) obrazky nahradit mboxy (resp.
fboxy), rozhodi se mi jejich umisteni oproti boxum z bm2fontu.
Pro upresneni: uzivam LaTeX a casopis je sazen dvousloupcove.

Existuje moznost jak jednoduse nadefinovat danemu obrazku z
bm2fontu ref. bod vlevo dole?

        Dekuji za kazdou informaci.
                                             Pavel Lisy

Pavel Lisy