Chyba???

Jiri Osoba student K334 OSOBA at feld.cvut.cz
Tue Jun 6 14:43:35 CEST 1995

Vazeni,
objevil jsem jisty problem s Mattesobymi DVI-drivery a MFJOBem:

Nejprve popisu prostredi:

jedna se o instalaci CsTeXu bez nainstalovanych knihoven fontu, fonty
se generuji programem MFJOB (nastaveni DVIDRV=/fb /fb:hplaser).

\magnification\magstep1
\font\titul=csbx10 scaled \magstep4

Co se stane: DVI-driver nenajde font (logicke, neni tam). Vyvola MFJOB
(logicke), ten font vygeneruje (logicke) a umisti do
\emtex\fonts\pk300\dpi... (logicke). Pak je ale DVI-driver opet
nenajde, zavola MFJOB ten ten font NAJDE!!! (ohlasi FONT ALREADY
COMPUTED).

V cem je podle me problem: Domnivam se, ze DVI-driver a MFJOB
zaokrouhli rozliseni jinak. Pri 300dpi je celkove zvetseni
dpi746.496 - jeden to zaokrouhli na dpi746, druhy na dpi747. Kdyz
jsem zkopiroval obsah jednoho do druheho, tak to vse chodilo.

Pokud se nepouzije \magnification, ale \font scaled \magstep5, pak
tento problem nenastane, mozna jde problem s nasobenim celych cisel,
ktere vzniknou expanzi \magstep

Jaky je Vas nazor, co s tim?

Tento problem jsem objevil pri TeXovani souboru gates.tex z
ftp.muni.cz:/pub/tex/local/cstug/olsak/ (nebo tak nejak).

                                                J.O.
                                  J.O.