novy sposob cs pisania

Anton Surda fyzisurd at savba.savba.sk
Thu Feb 23 16:04:17 CET 1995

Dobry den,

Chcel by som sa zapojit do diskusie o cs-pisani ako nezaujaty prakticky
uzivatel editora p. Bittoa.

Pre cloveka, ktory vzdy odmietal pisat akcentovane pismena cez Alt a zasadne
daval prednost mrtvym klavesam je inteligentna klavesnica uplne
vyslobodenie. Vzdy je omnoho menej namahave udriet raz na klavesu ako ju
drzat istu dobu.  Takisto vyzaduje mensiu dusevnu namahu  udriet 2krat na
tu istu klavesnicu ako na dve rozne (nie to este na jednu udierat a druhu
drzat).

Mozem vsetkych ubezpecit, ze pisanie sa mi teraz stalo radostou. A to este
nepisem po nemecky, kde by tento napad mal vyvolat uplnu revoluciu.

Este raz zhrniem:
1. Z dvoch pismen na zaciatku slova sa stane 1 velke.
2. Akcentovane pismena su namiesto cislic.
3. Slovo pozostavajuce len z akcentovanych pismen je povazovane za cislo a
   pismena sa nahradia cislicami.
4. Slovo pozostavajuce len z velkych pismen mozno dozadu "uppercaseovat"
   pomocou F7.
5. Na klavesnici su dve mrtve klavesy, ktore umoznuju sa dostat bez Shiftu
   ku vsetkym hornym znakom.
6. Shift funguje ako doposial a nejasne pripady mozno riesit pomocou neho.
7. V kritickych pripadoch sa cislice vzdy daju napisat cez Alt.
8. K dispozicii su dve klavesnice. Tu druhu som si naprogramoval pre
   anglicky text s cislicami tam, kde maju byt a akcentovanymi znakmi cez
   mrtvu klavesu.
9. Editor ma obrovske mnozstvo programovatelnych klaves a tak napr. pp.
   mam ako F1 p.
10.Vsetko je programovatelne a tak kazdy sa moze zriadit podla svojho vkusu.

11.Editor ma mnoho dalsich vymozenosti pre pisanie v texu (napr. preklad
   blokov), ale to som uz spominal minule.

Tento text som teraz dokazal vyplodit v obycajnom HP editore len preto,
ze neobsahuje ziadne akcentovane pismena.

Anton Surda