Footnote

Honza Kostal jenik at feld.cvut.cz
Fri Feb 17 12:32:57 CET 1995

On Fri, 17 Feb 1995, Miroslav Dont wrote:

Odpovidam do konference, protoze to muze zajimat vic lidi ...

> Pane kolego,
> \footnote je tzv. fragile prikaz (viz Lamport). Tyto prikazy
> delaji obecne potize, pokud se pouziji uvnitr parametru jineho
> prikazu. V tom pripade vetsinou pomuze, kdyz se bezprostredne
> pred ne napise \protect. Staci tedy napsat
> \section{Text\protect\footnote{...}}
> a melo by to chodit. V nekterych pripadech (napr. uvnitr \fbox u)
> je mozne pouzit zvlast \footnotemark a \footnotetext.

	Dobra, tohle me nenapadlo, vyzkousim. Varianta \footnotemark ...
nechodi, to jsem zapomel napsat.

> Pokud se tyce prognozy ohledne CSTeXu 95, neni to ruzove, nebot
> nedochazi k dohode ohledne kodovani fontu. Predpokladam, ze svuj
> LaTeX2e s cestinou mate instalovany na zaklade Zlatuskovych maker.
> Tato makra (tak jak jsou k mani na ftp.muni.cz) ovsem nechodi
> s posledni verzi LaTeX2e. Mam ale dva doplnujici soubory (opet
> od Zlatusky), ktere umozni instalovat cestinu i s posledni
> verzi LeTeX2e. Zlatuska chce udelat jeste nejake upravy a dat
> to opet k dispozici. Pokud nechcete cekat, mohu tyto doplnujici
> soubory dodat (muzete se ozvat, podle adresy nejsme od sebe daleko).

	Tyhle makra sice nepouzivam (nez jsem je sehnal, udelal jsem do
latexu vlastni bastl pres package babel, s vyuzitim fontu z cstexu94), ale
nechodi to optimalne. Pokud by bylo neco relativne kompletniho, byl bych
pomerne vdecny, ale mozna by to chtelo nekam vystavit, nez jen posilat
soukrome.

	V soucasne dobe je to ta neprijemna situace, ze na Linuxu mame Latex2e,
a na PC 2.09.

	Co se toho kodovani tyce, z hlediska kompatibility TeX na UNIXu a
na PC to ISO-Latin2 asi nebude spatne, i kdyz je mi jasne, ze asi
(prozatim?) neni oficialne podporovano.
	No ja prozatim ve svem bastlu tvrdim TeXu, ze je to U :-))

---
						Honza Kostal
						jenik at feld.cvut.cz
                                                FIDO: 2:420/12