Uvodzovky

Va'clav Studeny' studeny at ipm.cz
Mon Dec 11 14:20:51 CET 1995

>Nemam sice zkusenosti s LaTeXem (jakozto zak P.Olsaka pouzivam
>plain), ale v CS-fontech (z CSTeXu 94) - kodovani IL2 - jsou na
>pozicich \char254 a \char255 ceske uvozovky oteviraci i uzaviraci.
>Mozna by je slo pouzit misto snizovani boxu s ''. Alespon ja tak ve
>svych makrech cinim.
>
>                                                        Osi.

Ja to delam zrovna tak:
\def\UvozovkyDole{\char'376}\def\UvozovkyNahore{\char'377}
\newif\IfUvozovkyDolu

\def\Uvozovky{\IfUvozovkyDolu\UvozovkyDole\UvozovkyDolufalse\else
                                \UvozovkyNahore\UvozovkyDolutrue\fi}
\catcode`\"=\active
\let\"=\Uvozovky

A pak staci uz jenom psat uvozovky  jediným znakem a to ".  Ja ovsem jeste
navic pred nastavenim lkogicke promene \UvozovkyDolu mam \global a to z
opatrnosti a nevim, jestli je to potrebba, nebo jestli logicke promene jsou
globalni, dosud jsem si to nezjistil. Jinak na to posouvani boxu jsem
puvodne mel take proegramek a proipadne se po nem mohu podivat, pokud budete
chtit, ale myslim, ze je lepe pouzivat fonty, kde jiz primo ceske uvozovky
navrzeny jsou a to co tady nabizim zefektivni jejich pouziti.

                muj pozdrav

                                  Václav Studený