Tucna mat. kurziva podruhe

Jiri Zelinka zelinka at math.muni.cz
Wed Aug 2 15:48:54 CEST 1995

Dobry den jeste jednou!

Cyril Fischer mi na muj dotaz ohledne tucne matematicke kurzivy napsal:

> v textovem modu {\boldmath $\rho\pi a kdovi co jeste $}
>
> To znamena, ze v matematickem modu se musi uvedena sekvence
> zavrit do \hbox.
>
> Mozna, ze misto \boldmath ma byt \mathbold nebo neco na ten zpusob, nemam
> TeX po ruce.
> Mate-li v knihovne (na disku) TeXbook, da se to tam najit.

Pro jistotu jsem se do TeXbook podival znovu, ale neni to tam. \boldmath
funguje v LaTeXu. Navrzeny postup jsem v LaTeXu aplikoval jiz predtim, s tim
rozdilem, ze misto \hbox jsem pouzil \mbox. Byl tam jeste jeden zadrhel,
chtel jsem to pouzivat v matematickem rezimu, do ktereho se za zvyku zasadne
prepinam pomoci $. Po uvedeni \boldmath je treba opet zapnout matematicky
rezim, ale pouziti $ ho vypne. Nakonec pomohlo \( a \), takze jsem si
nadefinoval nasledujici prikaz:

\newcommand{\bfm}[1]{ {\mbox{\boldmath \(#1\)}} }

Cele je to ve slozenych zavorkach, protoze to pri pouziti v exponentu
zlobilo. Ovsem objevila se dalsi nesnaz, totiz prislusny symbol ma
v exponentu stejnou velikost jako v normalim textu. A s tim jsem uz
nedokazal hnout. Pokud nekdo vite, jak na to, budu rad.

Jiri Zelinka