Dvousloupcova sazba v LaTeXu

Vaclav Ocelik ocelik at saske.sk
Thu Apr 20 15:18:37 CEST 1995

> Dobry den,
> potreboval bych vedet jak napsat text pres oba sloupce, kdyz pouzivam
> v LaTeXu dvousloupcovou sazbu. Konkretne mi jde o to jak napsat nazev
> clanku. Zkousel jsem to ve stylu article a bez pouziti dost
> krkolomnych konstrukci se mi to nepovedlo a i tak vysledek nebyl
> zcela uspokojivy. Napriklad pouziti \maketitle delalo hrozny veci.
> Pokud se nekdo z Vas s podobnym problemem setkal, tak bych byl moc
> vdecny za radu.
>
>                                         Jiri Hospodka

Ked som pisal svoje prve clanky v LaTeXu tak mi v prostredi twocolumn
fungovalo nasledujuce:

\documentstyle[twocolumn]{article}
\columnsep 5mm
\columnseprule 0.1pt
.
.
.
\begin{document}
\protect\twocolumn[
\begin{center}
{\large Nazov prispevku cez oba stlpce. } \\
Autori   \\
Pracovisko \\
\end{center}
\bigskip
]

Text prispevku v dvoch stlpcoch.
Text prispevku v dvoch stlpcoch.
Text prispevku v dvoch stlpcoch.
Text prispevku v dvoch stlpcoch.
Text prispevku v dvoch stlpcoch.
Text prispevku v dvoch stlpcoch.
\end{document}

Nevyhodne je, ze prikaz \twocolumn vzdy zacne novu stranu. Jeho
pouzitie na zaciatku je teda mozne, ale i tak som neskor presiel na
multicol.sty, kde mozno dvoj i viacstlpcovu sadzbu zapnut a vypnut
kedykolvek.
Vaclav   O C E L I K
Institute of Experimental Physics SAS
Watson Str. 47, 043 53 Kosice, Slovakia
phone:(+42 95) 381 15 /143  fax:(+42 95) 363 20
telex: 77348 sav c            e-mail: ocelik at saske.sk