CS-TeX

Petr Sojka sojka at daeron.ics.muni.cz
Sat Nov 5 17:54:05 CET 1994

"Petr Olsak wrote:"
:
: > Aky vyznam (vyhody) ma pouzivanie CsTeX-u (CsLaTeX-u) pred klasickym
: > TeX (LaTeX) s pouzitim cstocs na sponvertovanie textu s akcentom na
: > TeX-ovske lomitka ( {\'\i} )?
: > Stiahol som si CsTeX ale este som ho nespojazdnil a neviem sa rozhodnut ci
: > to urobit.
: > Zatial som pisal slovensky pomocou lomitok  ( napr. {\'\i} )
: > [napisal som tak celu DP ] ale teraz uz
: > mam aj cs-font (1kus) v latin2 a mozem pouzivat na transformovanie  textu s
: > akcentom progran cstocs ktory ho prevedie do TeX-ovskej podoby.
: > ( Zatial som ho este nevyskusal, dufam ze bude spolahlivo chodit aj so
: > slovencinou )
: >
: Kvalitativni rozdil je predevsim ve schopnosti TeXu delit slova podle
: vzrorniku slov pro dany jazyk. Nevim, s jakou uspesnosti tento vzornik
: slov (zarazeny do CSTeXu) funguje pro slovensky jazyk, ale vim, ze
: pouziti TeXovskych lomitek znamena uplne znemozneni deleni slov.
Presneji: pouziti primitiva \accent (do ktereho se v plaintexu
(ale nikoli vsak to v latexu napr. pri kodovani T1) expanduje
\v a \') to znemoznuje. Muzete vsak text psat pomoci \char<cislo>
a budou se Vam delit slova jedna radost.
Petr Sojka
: >                                TheBenO ( ing. Peter Straka )
: Petr Olsak