Podekovani + neco k PostScriptu

Jan Kybic KYBIC%CSEARN.BITNET at earn.cvut.cz
Thu May 26 17:02:46 CEST 1994

Dobry den,
          vcera jsme konecne dostal nove bulletiny. Trikrat hura a dik vsem
co na tom maji zasluhu - uz jsem to skoro ztratil nadeji.

Clanek pana Petra Olsaka me inspiroval k nekolika asi velmi subjektivnim
poznamkam (prosim neurazte se, nebudete-li souhlasit):

- nemame-li PostScriptovou tiskarnu a nepotrebujeme-li delat kouzla, ktera
  zvladne jen PostScript, pak prinasi tisk pomoci DVIPS + GhostScriptu vic
  nevyhod nez vyhod - velmi pomale, narocne na pamet (i tiskarny), spatne
  konfigurovatelne, prakticky nepouzitelne pro zkusebni tisk na jehlickach

- neni ovsem zpochybnitelna nutnost uziti PS fontu v TeX dokumentu (uz jenom
  kvuli zmene). Proto *velmi* doporucuji PS2PK - doba generovani je srovnatelna
  s METAFONTEM.

- verze PS2PK pro DOS jsou zkompilovany pro extender, chteji 386, 4MB RAM,
  doporucuji koprocesor. Prenosem na 16bit platformu ztravite tydny - ja jsem
  to po dvou dnech vzdal, v nouzi je lepsi si nechat PK nekde vygenerovat
  a prenest na diskete.

- 10pt pisma jsou kazde jine -> je potreba jemnejsi stupnice zvetseni

- fonty bez hintu jsou ohyzdne, nepouzitelne ani pro amaterskou praci

- pro konverzi PFM -> AFM se da pouzit Fontographer (taky komercni)

- AFM soubory vznikle z fontu z ATM nemaji ani ligatury fl,fi - doplnit rucne

- pro konverzi AFM -> TFM doporucuji postup AFTOPL, PLTOTF ; PLTOTF existuje
  v nekolika verzich, doporucuji pana Clarka. Pri konverzi pomoci poslednich
  AFM2TFM se mi do TFM nedostaly ligatury a kerningy (bez VF).

- pro vyrobu "ceskych" PS fontu z neceskych doporucuji L2ACCENT - vysledky
  jsou velmi slusne (asi jako pri starem dobrem DVI2DVI)

Pripominky vitany. Hezky patek a vikend preje.

                                       Jan Kybic
                             Internet: kybic at earn.cvut.cz
                             Bitnet:   KYBIC at CSEARN.BITNET