Portrait vs. Landscape

Jiri Demel DEMEL%CSEARN.BITNET at earn.cvut.cz
Mon Mar 14 13:29:54 CET 1994

On Mon, 14 Mar 1994 10:01:52 +0100 (CET) Josef Krob said:

>Apropos, co vam brani vytisknout tu stranku zvlast
>(urcit jeji rozmery pomoci \textheight a \textwidth (LaTeX),
>pomoci bezvadnejch Mattesovejch ovladacu vytisknout otocenou jak libo)
>a PAK ji pridat tam, kam patri?

Je-li treba na jedne strance mit text orientovany normalne i otoceny o 90
stupnu (nebo treba vzhuru nohama), lze toho docilit i takto:
Text, ktery ma byt otocen, pripravim jako zvlastni dokument
a Mattesovym ovladacem prevedu do formatu .PCX tak, aby uz zde byl
otocen. A potom tento 'obrazek' zaclenim do normalniho textu, kam
potrebuji bud primo (Mattesovy ovladace umi zpracovat .PCX) nebo
komfortneji pomoci programu bm2font.

Existuje i makro, jehoz autorem je O. Ulrych, ktere se specialnimi
otocenymi fonty dovede sazet do kopce, ale to jsem nezkousel.

                                               Jiri Demel