TeX a Postscript

VOBR LADISLAV - FAV VOBR1 at jonas.zcu.cz
Mon Mar 7 10:17:27 CET 1994

    Vazeni pratele,

        Prave jsem nainstaloval CS-TeX a rozhodl se zacit s TeXem
trochu vazne pracovat. Protoze se troch zajim o DTP a hlavne o
Postscript, velmi me zajima spojeni TeX a Postscript.

        Stale se snazim najit nejakou schudnou cestu pro sazbu v TeXu
nejenom s cm (prip. cs) fonty, ale take s postscript fonty.

        PS-fonty mam konkretne ve formatu *.pfb + jeste dalsi soubory
asi s metriky fontu *.afm a *.pfm.

        Vim, ze existuji alespon dve cesty, ale ani v jednom pripade
se mi nepodarilo dovest veci do uspesneho konce.

        a) prevest *.afm subory na *.tfm a nasledne *.pfb prevest na
zdrojove soubory pro Metafont *.mf. Program afm2tfm.exe jsem nasel,
myslim na 19-diskete CS-TeXu. Ale program pro prevod *.pfb na *mf,
asi pfb2mf.exe bohuzel, nemam.
        Nema nekdo z Vas zkusenosti s timto prevodem, popripade
nevlastni nekdo spustitelnou verzi programu pfb2mf.exe.

        b) nebo pomoci virtualnich fontu zaclenit postscript font do
dvi souboru a pomoci dvips prevest na ps soubor pak vysledek
zhlednout az na ps tiskarne.
        Ale zde nevim, ktere kroky konkretne provest pro zarazeni
alespon odkazu na libovolneho postscriptovy fontu do dvi souboru. Vim
ze se musi vytvorit zase *.tfm soubor a pak jeste soubor s virtualnim
fontem *.vf a snad jeste zmenit obsah souboru psfonts.map ?

                                Predem dekuji za jakoukoliv informaci
                                v pro me tak nezname oblasti.

                                Ladislav Vobr, ZCU Plzen
                                E-Mail: VOBR1 at JONAS.ZCU.CZ