Poznamka a vertikalni text

Petr Mikulik mikulik at sci.muni.cz
Wed Dec 14 09:28:55 CET 1994

                   Dobry den,
mel bych nasledujici dva dotazy:
1. jak vypoznamkovat cast textu? V TeXu se pouziva znaku  %  jako oznaceni
komentaroveho radku (cili jako  //  v C++), ale co kdyz chci udelat oznacit
kus textu jako poznamku? (tedy  /*   */  v C++) ?
  Zkousel jsem definovat makro   \def\pozn#1{}   ktere ovsem nefunguje,
obsahuje-li text v poznamce vice nez jeden odstavec. Existuje nejake
lepsi reseni?

2. Vsude se pravi, ze TeX tiskne pouze horizontalne a kdyz chceme pismo
pod jinym sklonem, tak je treba pouzit postscript. Ja bych ale potreboval
popsat y-ovou osu grafu, vyprodukovaneho gnuplotem v LaTeXovskem/emTeXovskem
formatu, vertikalne, a to za pouziti obycejnych TeXovskych prostredku.
  TeX je mocny, tak to urcite jde, ne? Jde treba otocit cely box?
Neexistuji treba nekde prislusne otocene fonty?

Dekuji, Petr Mikulik

| Petr Mikulik                                           |
| Department of Solid State Physics, Masaryk University  |
| Kotlarska 2                                            |
| 611 37 Brno, Czech Republic     fax: (42-5-)41211214   |
| e-mail: mikulik at sci.muni.cz     tel: (42-5-)41129378   |                    |