[cstex] problem s kreslenim grafu v pgfplots

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Jan 14 13:54:58 CET 2022

Dobrý den,

gnuplot je určen pro grafy, je tedy napsán v C a všechny matematické
funkce jsou dostupné, naproti tomu TeX pro výpočet umístění sazby
žádné složité výpočty nepotřebuje. Vůbec netuším, jak pgfplot řeší
exponenciální funkce. Samozřejmě by šlo použít luatex a výpočet dělat
v lua. Já osobně vůbec nepoužívám shell-escape. Grafy dělám v
gnuplotu, a to tak, že mám makefile, kde se gnuplot zavolá na
příslušné obrázky, z nichž vygeneruje PDF, pomocí pdfcrop je ořízne a
ty oříznuté se pak vloží do dokumentu.

Zdeněk Wagner
http://ttsm.icpf.cas.cz/team/wagner.shtml