[cstex] Loop/repeat a verbatim v LaTeXu

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Thu Jan 13 13:40:57 CET 2022

Dobrý den,

problém je v tom, že \loop ukládá své vnitřnosti do maker a prostředí
verbatim do makra vložit nejde. Pokud je těch prostředí verbatim
několik a nejdou přes stránkový zlom, pak je možno je napřed vysázet
do boxů a v dokumentu je použít, to v makru být může. Existují
LaTeXové příkazy pro boxy, já bych to asi dělal plainovsky:

\newbox\vbxa
\newbox\vbxb
\newbox\vbxc

\setbox\vbxa=\vbox{\begin{verbatim}...\end{verbatim}}

V dokumentu by se pak použilo \copy\vbxa (primitiv \copy použije box,
ale zachová jeho obsah).

Další možností je vysázení příslušných 4 stran do samostatného PDF s
menšími stránkami bez paginace a \loop by načetl postupně pomocí
\includegraphics tyto 4 stránky a standardně by se to očíslovalo.
Tento způsob řešení používám dost často, když potřebuju dokument nějak
přeskládat a přečíslovat.

Zdeněk Wagner
http://ttsm.icpf.cas.cz/team/wagner.shtml