[cstex] měření v gsview - Re: Po nějakém upgrade MikTeXu mi funguje špatně epstopdf

Petr Mikulik mikulik at physics.muni.cz
Tue Mar 23 12:02:38 CET 2021

Dobrý den,

> Zřejmě používáte na prohlížení gsview 5, takže upozornění, abyste nebyl překvapen:
>
> Program gsview zobrazí pdf soubory s gs pouze do verze 9.26, počínaje 9.27 už jen postscript!

já používám na Linuxu gsview 4.9, statická verze 32bitová verze stále funguje,
asi díky tomu, že je u toho libgs.so.8.
Verzi 5.0 se mi nepodařilo najít či přeložit.

gsview je jedinečný prohlížeč pro (e)ps/pdf díky tomu, že umí na obrázku měřit
vzdálenosti (v mm či bodech), takže lze snadno ladit umístění prvků na
stránce. (Kdysi dávno bylo odměřování v DVI souborech v dvipm, tak jsem autora
gsview žádal o totéž pro PS/PDF, a on to tam promptně dodělal.)

Nevím o žádném dalším použitelném prohlížeči, který by tohle uměl. (gimp ve
vícestránkovém dokumentu vezme jen první stránku; FoxitReader měl měření
v nějaké staré verzi, která tam vkládala šipky, nové verze jsou již komerční;
okular, evince ani gv to neumí)

Znáte někdo nějaký jiný svobodný (multiplatformní) prohlížeč PS/PDF, který umí
měřit vzdálenosti?

---
Petr Mikulík